آخرین خبرهااستان ها

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مدت‌ها قبل مطرح بود / وزیر بهداشت انتخاب بسیار خوبی انجام دادند / دوستان نگاه‌های شخصی خود را برای تخریب افراد به‌کار نگیرند

کمیسیون بهداشت

نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: وزیر بهداشت در حین حفظ حرمتی که برای دکتر یوسف زاده انجام دادند، انتخاب بسیار خوبی کردند و باید همگان حمایت کنیم.

دکتر محمدحسین قربانی: اخیراً تغییراتی را در استان شاهد بودیم که یکی از این تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی استان بود و مصاحبه‌هایی توسط برخی از دوستان به‌خصوص دوستان مجمع نمایندگان در این خصوص در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد.

وی تأکید کرد: تغییرات مدیران کل از اختیارات وزارت مربوطه است که معمولاً با هماهنگی استانداران این تغییرات انجام می‌شود و همچنین مشورت‌هایی از مجمع نمایندگان می‌گیرند و درنهایت سبک و سنگین می‌کنند.

*تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مدت‌ها قبل مطرح بود / استاندار سابق گیلان نیز در این موضوع صحه داشت

نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بحث تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مدت‌ها قبل مطرح بود، اظهار داشت: حتی استاندار قبلی گیلان در این رابطه صحه گذاشت بود، دکتر یوسف زاده ریاست پیشین دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شاخص‌های علمی استان بوده و قابل‌احترام هستند و به‌اندازه وسع خود خدمات انجام دادند.

وی افزود: درنهایت دکتر ارسلان سالاری که یکی از پزشکان نام‌آور و علمی استان گیلان هستند و مدتی نیز به‌عنوان معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت می‌کردند و در همان مدت کوتاه رنکینگ آموزشی دانشگاه گیلان با صعود قابل توجهی مواجه و این باعث ارتقای دانشگاه شد، مورد وثوق وزیر محترم بهداشت و درمان قرار گرفتند و استاندار سابق گیلان نیز در این موضوع صحه داشت.

*از دوستان خواهش می‌کنم نگاه‌های شخصی خود را برای تخریب افراد به‌کار نگیرند

قربانی عنوان کرد: از برخی از دوستان خواهش می‌کنم غرض و نگاه‌های شخصی خود را برای تخریب و اظهارنظر در رابطه با چنین افرادی به‌کار نگیرند، دکتر سالاری از سرمایه‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی هستند.

*شهادت می‌دهم دکتر سالاری یک چهره علمی، خدوم و پاک دست است

نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه دیدم برخی القاب و الفاظ را برای دکتر سالاری استفاده کردند که در این رابطه بنده شهادت می‌دهم ضمن اینکه ایشان یک چهره علمی، خدوم و پاک دست در عرصه خدمت در جامعه پزشکی هستند، از توانمندی، ظرفیت و ارتباطات بسیار خوبی به‌دوراز منافع شخصی در سطح استان نیز برخوردار هستند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید دکتر سالاری حمایت شوند، این تغییرات برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان خیلی زودتر باید انجام می‌شد، حتی دکتر هاشمی وزیر سابق بهداشت و درمان نیز گفته بودند دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیازمند تغییرات است و باید تغییرات انجام شود و سیستم‌های نظارتی و بازرسی وزارت بهداشت نیز بر این موضوع صحه گذاشته بودند.

قربانی خاطرنشان کرد: برخی از آقایان دایه مهربان‌تر از مادر شدند درحالی‌که دکتر نمکی کار بسیار خوبی انجام دادند، هم حفظ حرمت کردند و هم انتخاب احسن.

*دانشگاه علوم پزشکی گیلان بدهکارترین دانشگاه در سراسر کشور است

نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی هستیم که همگان باید کمک کنند، دانشگاه علوم پزشکی گیلان بدهکارترین دانشگاه در سراسر کشور است، هفته گذشته در جمع پزشکان خانواده گیلان بودم، بعد از چهار ماه تنها دو میلیون تومان حقوق و مزایای خود را دریافت کردند و همه می‌گفتند که می‌خواهیم استعفا دهیم.

قربانی ادامه داد: بدهکاری‌های حوزه‌های مختلف، پیمانکاری تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی، حتی مطالبات جامعه پزشکی و پرستاران باعث شده فضای ناامنی برای جامعه پزشکی به وجود بیاید و چرا نباید این تغییرات انجام می‌شد؟ وزیر بهداشت در حین حفظ حرمتی که برای دکتر یوسف زاده انجام دادند، انتخاب بسیار خوبی کردند و باید همگان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گیلان از ظرفیت خوبی برخوردار است، اظهار داشت: هم رئیس کمیسیون جناب دکتر نوبخت و هم بنده به‌عنوان نایب‌رئیس اول گیلانی هستیم و دو نفر از عزیزان مجمع نمایندگان استان نیز عضو کمیسیون بهداشت و درمان هستند.

قربانی در پایان افزود: همچنین با کمک‌های دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه می‌توانیم بسیاری از مشکلاتی که برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به وجود آمده را برطرف کنیم و انشالله این ناهنجاری‌هایی که امروز متوجه حوزه بهداشت و درمان گیلان است رفع شود.

/بامردم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا