دسته‌بندی نشده

رمضانپور در جلسه شورا شهرداری ساختمان ۳۰ میلیاردی را ۶ میلیارد فروخت/۹۵ میلیون دلار بانک جهانی کجا خرج شد؟

ساخت وساز غیرمجاز

رمضانپور با انتقاد از فروش اموال شهرداری تصریح نمود: شهرداری در ۲۷ اسفند ساختمانی که در آن شریک بود و قیمت آن کمتر از ۳۰ میلیارد تومان نیست را ۶ میلیارد تومان به فروش رساند.

احمد رمضانپور نرگسی در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که عصر دوشنبه برگزار شد به عنوان ناطق سوم دقایقی به سخنرانی پرداخت و بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی تاکید کرد.
رمضانپور با اشاره به آغاز به کار شهردار رشت پس از ۱۰ ماه و ۲۵ روز بلاتکلیفی شهر رشت گفت: کمال مطلق خدااست و انسان ها ضعف هایی دارند. بنده هم ضعف هایی دارم دوستان رسانه ای گوشزد می کنند و بنده سعی می کنم در نظر بگیرم و آن موارد را اصلاح کنم. شهردار رشت بومی نیست و اعضای شورا بابت این موضوع هزینه داده اند. اما از آنجا که همسر ایشان شمالی است ما شهردار را هم به نوعی رشتی و شمالی می دانیم و امیدوارم پاسخ این اعتماد را در عمل بدهد.

وی افزود: از شهردار رشت را پیش از ارائه رزومه شناخت نداشتم. رزومه خوبی دارند. در رامسر و اسلامشهر و شهرهای دیگر تجربه دارد. صفر تا صد کار شهرداری را بلد است و جایگاه علمی بالایی دارد. اولین فارغ التحصیل فوق دکتری دانشگاه تهران است و هنوز نفر دومی از این دانشگاه در این مقطع فارغ التحصیل نشده است. اما اینکه انتظار داشته باشیم در کوتاه مدت معجزه کنند امکان پذیر نیست.

احمد رمضانپور نرگسی با اعلام اینکه بنده به عنوان عضو شورا از زمان واگذاری ساختمان ۲۴ واحدی شهرداری به تامین اجتماعی به علت بدهی اطلاع نداشتم اظهار داشت: ساختمان ۲۴ واحدی که ۳۰ میلیارد تومان ارزش داشت در ۲۷ اسفند ماه ۹۷ به قیمت ۶ میلیارد تومان فروخته شد. این جنایت را به چه کسی بگوییم؟ چی کسی نظارت می کند؟ بنده به عنوان عضو شورا اطلاع نداشتم. بنده اخطار می دهم این کار را نکنید. یک اطلاع رسانی درست صورت نگرفت. مگر می شود عضو شورا چنین مساله ای را نداند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با اشاره به خداحافظی مصطفی سالاری از استانداری گیلان، خاطر نشان کرد: این سرنوشت شهر مااست. شهردار می آید و ۹ ماهه می رود. استاندار می آید و خیلی زود می رود. نمی دانم چه اتفاقی در حال رخ دادن است. بلایی است که نمی دانم به چه علت سر مردم این شهر می آید.

احمد رمضانپور نرگسی همچنین به اعتبار بانک جهانی برای فاضلاب شهری پرداخت و گفت: تا دی ماه ۸۹ حدود ۹۵ میلیون دلار هزینه شد. ۷ تا ۸ سال مردم در بدترین شرایط معضلات کنده کاری ها را تحمل کردند. با یک بارندگی چندین نقطه آبگرفتگی داشتیم. حالا خروجی این کار چه شد؟ وقتی تنهایی ورود می کنم می گویند دنبال موضوع را نگیر. هیچ فایده ای نداشته و فقط ضرر بوده است. ۹۵ میلیون دلار هزینه شد. این مدیران و مسئولان باید پاسخگو باشند. سازمان های نظارتی و قضایی کجا هستند؟ اینها درد جامعه مااست. از استانداری استدعا دارم یک هیئت پیگیر شکل بگیرد و خروجی کار اعلام شود.

وی در ادامه بر ضرورت جلب اعتماد کارکنان شهرداری و تعامل با دستگاه های ذی نفوذ توسط شهردار تاکید داشت و افزود: آقای شهردار، شهر رشت ظرفیت ندارد شهردار غیر بومی باشد و اطرافی شهردار هم افراد غیر بومی باشند. از همین افراد استفاده شود.

رمضانپور نرگسی با اشاره به اهمیت استفاده از نیروهای بومی، خاطر نشان کرد: فردی که هزاران ضعف دارد می آید و می شود امامزاده این شهر و از افراد توانمند خودمان استفاده نمی کنیم. بنده اگر رئیس جمهور باشم از همین شهرداری دو دولت تشکیل می دهم. افراد تحصیل کرده و بی ادعا داریم. یکسری افراد متوفع هستند اما یکسری سلامت و صداقت دارند. چرا استفاده نکنیم. فرد غیر بومی تا افراد و سازمانها را بشناسد یک سال تمام می شود.

عضو شورای شهر رشت خواستار ارائه برنامه های ۶ ماهه، یک ساله و دوساله توسط شهردار شد و اظهار داشت: باید بدانیم کجا هستیم و کمک کنیم.

وی افزود: قبلا برنامه ای برای مشهد داشتیم. وام قرض الحسنه هم که به کارکنان نمی دهیم. بلیط استخر هم که لغو شد. اضافه کار و پاداش هم که اخراج را در پی دارد. باید راهکاری پیدا کرد. ۴ یا ۵ میلیارد تومان کنار بگذاریم تا در این شرایط سخت، اگر مشکلی پیش آمد دست کارکنان را بگیریم. این کارها عملی است. اینها تقصیر امریکا نیست دست خودمان است.

رمضانپور نرگسی در پایان پیشنهاداتی در زمینه اجرای دولت الکترونیک، طرح صیانت از معماری بومی،تکریم ارباب رجوع، انتخاب مدیران و کارمندان برتر از نگاه شهروندان و تحلیل از نفرات برگزیده، طرح دیپلماسی اقتصادی در مدیریت شهری جهت جذب سرمایه گذار، ارتقای آموزش کارکنان، نهضت سبز و … مطرح کرد و گفت: درختان قدیمی را بریده اند و به درستی جایگزین نشده است. با بهره گیری از گیاهان بومی، ایجاد بوستان های محلی، کمربند سبز شهری می توان در جهت افزایش سرانه فضای سبز اقداماتی داشت.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا