استان ها

از نزدیکان رحمانی فضلی و نوبخت تا پدرزن آقازاده معروف؛ نگاهی به جدی ترین گزینه های استانداری گیلان بعد از سالاری+سوابق

استانداری

بعد از اعلام خبر انتصاب احتمالی مصطفی سالاری در راس سازمان تامین اجتماعی گمانه زنی ها از نام های جدید برای کسب کرسی استانداری گیلان آغاز شده است.

در این میان باتوجه به رویکرد وزارت کشور احتمال انتصاب گزینه های غیر بومی بیشتر است.

شاید اگر دکتر هادی حق شناس به سمت استانداری گلستان منصوب نمی شد باتوجه به توانمندی و همچنین توجه ویژه مجمع نمایندگان روی او احتمال انتصاب وی در استانداری گیلان بیشتر از گزینه های دیگر مورد توجه بود. ولی وی در عرض یک هفته به عنوان یکی از گزینه های استانداری گلستان مطرح و خیلی سریع نیز حکم خود را دریافت کرد تا از سمت مدیریتی  در استان خود محروم بماند.

با توجه به رویکرد وزارت کشور و همچنین حضور گزینه های همیشگی در حال حاضر گزینه های مختلفی برای استانداری گیلان مطرح هستند که اکثریت ان ها را غیربومیان تشکیل می دهند که بعضی از آن ها در دوران مسئولیت خودشان پایشان را به این استان نگذاشته اند.

در زیر گزینه های جدید فعلی استانداری گیلان و سوابقشان را مرور کرده ایم. البته مشخص است همه این ها در حد شنیده است و ممکن است بازهم گزینه های جدیدی معرفی شوند.

اکبربهنام جو

اکبر بهنام جو

بهنام جو  (زاده ۱۳۴۶ همدان) گیلانی ولی اصالتا همدانی است. وی در حال حاضر استانداری اردبیل را برعهده دارد. بهنام جو  که فارغ التحصیب رشته عمران در دانشگاه گیلان است در سال ۱۳۷۱ به سمت شهردار انزلی منصوب شد و عنوان جوان‌ترین مدیر سال در کشور را در کتاب منتشر شده از سوی سازمان مدیریت به خود اختصاص داد. وی  پس از آن به عنوان مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری گیلان منصوب و سپس با حکم وزیر مسکن عباس آخوندی به عنوان رئیس مسکن و شهرسازی استان گیلان منصوب شد.

وی در استان اردبیل نیز تقریباً هفت سال دارای مسولیت بوده و در سال ۱۳۷۸ با حکم وزیر کشور به عنوان معاون امور عمرانی استانداری منصوب و تا سال ۱۳۸۵ عهده‌دار این سمت بود.

اکبر بهنام جو از سال ١٣٨۵ به مدت ١٠ سال در شرکتهای گردشگری عهده دار سمت های معاونت و مدیرعاملی شرکت های گردشگری در امر مطالعه احداث هتل و آب درمانی مجموعه های توریستی بوده است.

سید نجیب حسینی

سید نجیب حسینی 

نجیب حسینی( (زاده ۲۵ بهمن ۱۳۴۵ در قم) دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی در حال حاضر  مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی حوزه وزارتی این وزارتخانه است. معاون دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون رئیس کل دیوان محاسبات کشور و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، از جمله سوابق قبلی سید نجیب حسینی است. وی پیش از این به عنوان یکی از گزینه های استانداری گلستان نیز مطرح بود.

قاسم رمضانپور

قاسم رمضانپور

رمضانپور(متولد ۱۳۳۲ صومعه سرا) نماینده دوره های چهارم و پنجم صومعه سرا است که از جمله چهره های نزدیک به اصلاح طلبان به حساب می آید. وی در حال حاضر به عنوان معاونت مجلس و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت می کند. معاون وزیر ارتباطات در دولت اصلاحات و ناظر تدوین دستورالعمل ارزیابی فناوری در پروژه‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله سوابق دیگر این گیلانی است.

ارسلان زارع

ارسلان زارع

زارع(زاده ۱۳۴۶ شهر کاکی در دشتستان بوشهر) معاون فعلی سیاسی امنیتی استانداری گیلان است. وی دارای مدرک تحصیلی  کارشناسی ارشد در رشته های حقوق خصوصی و همچنین مدیریت دولتی و دکتری مدیریت اقتصاد می باشد. فرمانداری شهرستان دیر در دولت دوم اصلاحات و همچنین فرمانداری دشتستان در دولت یازدهم از جمله سوابق دیگر وی  است.

سید سلمان سامانی

سید سلمان سامانی

سید سلمان سامانی( متولد سال ۱۳۵۹ تهران)دارای مدرک دکترای دندانپزشکی و کارشناسی ارشد حقوق عمومی بوده و اکنون دانشجوی دکترای حقوق عمومی در دانشگاه تهران است، وی در حال حاضر سخنگو و قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها است. وی تا قبل از حضور در مقامات بالای وزارت کشور چندان شناخته شده نبود و به عنوان رئیس شورای فاروج فعالیت می کرد که به دلیل عدم شرکت در جلسات و حضور در وزارت کشور کنار گذاشته شد. سامانی نیز از دیگر نزدیکان وزیر کشور محسوب می شود.

کیوان محمدی

کیوان محمدی

محمدی(متولد ۱۳۴۲ رشت) فوق لیسانس مردمشناسی از دانشگاه تهران و دانشجوی دوره دکترای انسان شناسی است که بعد از احیای  سازمان برنامه از سال ۹۴ تاکنون به عنوان  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان فعالیت می کند. محمدی که رئیس شعبه گیلان حزب اعتدال و توسعه است از جمله نزدیکان دکتر نوبخت به حساب می آید.  مدیرکلی امور اجتماعی و انتخابات استانداری گیلان و مدیرکلی سیاسی و انتظامی استانداری هرمزگان از دیگر سوابق محمدی است.

فریدون همتی

فریدون همتی

همتی (زاده ۱۳۴۹ ایلام) استاندار فعلی هرمزگان در دولت دوازدهم است.  وی که دوره گذشته به عنوان استاندار قزوین منصوب شده بود دارای مدرک تحصیلی دکترای مدیریت بازرگانی از دانشگاه شهید بهشتی است. او همچنین مشاور ارشد وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی است. همتی  سابقه نمایندگی ایلام و همچنین مدیرکلی صداوسیمای مرکز ایلام و آذربایجان غربی را در کارنامه دارد.

این فرد نزدیک به وزیر کشور همچنین پدر زن امیرحسین آزاد است که این روزها به جرم فساد اقتصادی در حال محاکمه است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا