استان ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در جلسه بررسی وضعیت کارخانه بلیش عنوان کرد: اگر کارخانه ای استانداردهای لازم را رعایت نکند، با ادامه فعالیت آن مخالفت می‌شود

کارخانه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه بررسی مسائل مطرح شده از سوی فعالان محیط زیستی و اصحاب رسانه از باب دلسوزی و دغدغه‌مندی است، گفت: اگر کارخانه ای استانداردهای لازم را رعایت نکند، با ادامه فعالیت آن مخالفت می‌شود.

به گزارش تدبیر شرق پیرو طرح دغدغه فعالان محیط زیستی از ورود پسماند پتروشیمی به گیلان و دستور استاندار گیلان به معاون امور عمرانی مبنی بر بررسی جامع این موضوع؛ جلسه جمع بندی گزارش دستگاه‌های مرتبط با موضوع کارخانه بازیافت بلیش لوشان موضوع به ریاست علی اوسط اکبری مقدم برگزار شد.
وی در این نشست با اشاره به اینکه بررسی مسائل مطرح شده از سوی فعالان محیط زیستی و اصحاب رسانه از باب دلسوزی و دغدغه‌مندی است، اظهار داشت: در این مسیر هیچ گونه تقابل فردی وجود ندارد و هر نتیجه‌ای که از سوی صاحبنظران و دستگاه‌های نظارتی مورد تایید باشد مبنای عمل است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه در تمام دنیا پسماند پتروشیمی تحت ضوابط و مقررات خاصی به فرآورده‌های دیگر تبدیل می‌شود، گفت: در کنار درنظرگرفتن شرایط امنیتی و سلامتی باید با استفاده از دانش و تکنولوژی به مسائل اقتصادی و اشتغالزایی نیز توجه شود.
وی افزود: اگر کارخانه ای استانداردهای لازم را رعایت نکند هر عقل سلیمی با ادامه فعالیت آن مخالفت می‌کند و مجموعه مدیریتی استان نیز در این مسیر گام بر می دارد.
اکبری مقدم با بیان اینکه هرگونه مشکلات زیست محیطی از سالهای گذشته به ارمغان آورده شده است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا مخاطراتی را به نسل آینده کشور منتقل نکنیم.
وی بر ضرورت پاسخگویی نسبت به موضوعات مطرح شده تاکید و تصریح کرد: اگر دیگران را نقد می کنیم باید خودمان را هم نقد کنیم.
در این نشست ۳ ساعته هریک از اعضای حاضر به بیان دیدگاه ها و دغدغه‌مندی خود در انتقال پسماند پتروشیمی به کارخانه بلیش لوشان پرداختند.
گفتنی است دکتر سالاری استاندار گیلان در پی ابراز نگرانی افکار عمومی پس از انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتقال ۵ هزارتن پسماند پتروشیمی به شرکت دانش‌بنیان بلیش وابسته به بخش خصوصی در لوشان؛ در دستوری خطاب به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از وی خواست تا هیاتی از مدیران محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت استان، یکی از مدیران معاونت عمرانی، دانشگاه علوم پزشکی و نماینده سمن‌ها و اصحاب رسانه از محل بازدید، بررسی دقیق معمول و با توجه به حساسیت محیط زیست در استان، چنانچه کمترین آسیب زیست محیطی متصور باشد فوراً نسبت به توقف کار اقدام شود و در غیر اینصورت مراتب به صورت شفاف و مستدل و کارشناسانه به آگاهی عمومی شهروندان عزیز رسانده شود. با توجه به اهمیت موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن جمع کثیری از اصحاب رسانه، فعالان و تشکل های مردم نهاد محیط زیستی و چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه از کارخانه بلیش لوشان بازدید کردند و در آن بازدید مقرر شد تا مدیرکل محیط ‌زیست و مدیر کارخانه طی یک ماه پاسخ سوالات و نتیجه آزمایشات نمونه را به استانداری ارسال کنند.

/دیار میرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا