استان ها

با حضور میدانی پنج ساعته و گفت‌و‌گو با تولیدکنندگان؛ بازدید استاندار گیلان از واحدهای صنعتی و کارخانجات تولیدی و بررسی مسائل شهرک صنعتی رشت

واحدهای صنعتی

استاندار گیلان با حضور میدانی در سطح شهرک صنعتی رشت و بازدید پنج ساعته از چند واحد تولیدی و صنعتی در عرصه رونق تولید و اشتغال، به درخواست‌های تعدادی از تولیدکنندگان فعال در این شهرک رسیدگی کرد.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر مصطفی سالاری صبح امروز با حضور در سطح شهرک صنعتی رشت از چند واحد تولیدی و صنعتی در عرصه رونق تولید و اشتغال بازدید و به صورت میدانی به مشکلات برخی از واحدهای مستقر در این شهرک صنعتی رسیدگی کرد.

استاندار گیلان در جریان حضور در سطح شهرک صنعتی رشت گفت: در عرصه رونق تولید و اشتغال در استان گیلان می‌توانیم با همت بخش خصوصی و حمایت‌های دولت شاهد رشد بیشتری باشیم.

دکتر سالاری با اشاره به یکی از کارخانه‌هایی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این واحد با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی تاکنون، در حوزه تولید انوع کیسه ساده و لمینت از پلی پروپلین، علاوه بر تامین نیاز داخلی بخش عمده تولیدات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند که موجب گسترش صادرات و ارز آوری برای استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اشتغال ۷۵۰ نفر در این شرکت، تصریح کرد: باتوجه به طرح توسعه تولید این شرکت که امروز ارائه شد، با حمایت دولت و سرمایه گذاری ۵۴۰میلیارد ریالی، حدود ۲۵۰ نفر دیگر به ظرفیت اشتغال این واحد اضافه خواهد شد.

استاندار گیلان همچنین در ادامه و در جریان بازدید از یک واحد تولید ام‌دی‌اف اظهار داشت: تمام تلاش را جهت طرح توسعه این واحد از حیث تسهیلات و سایر حمایت‌های دولتی انجام خواهیم داد.

وی افزود: با افزایش حمایت از این واحد تولیدی و افزایش تولید، تا پایان سال با افزایش ظرفیت اشتغال به ۵۰۰نفر همراه شود.

در ادامه بازدیدهای امروز از شهر صنعتی رشت، استاندار گیلان از یک طرح  در حال ساخت با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سرمایه گذاری بیش از ۴ میلیون یورو در شهرک صنعتی رشت بازدید کرد که در صورت تکمیل در سال جاری و تولید با ظرفیت کامل، اشتغال ۱۰۰نفر را به دنبال خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین در جلسه ای که به منظور بررسی طرح توسعه یکی از واحدهای فعال، در محل این کارخانه برگزار شد، جهت پیگیری درخواست مدیران این مجموعه که سال گذشته با بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و بیش از ۶۰ نفر اشتغالزایی در زمینه تولید اوراق و فشرده چوبی با روکش ملامین و هایگلاس  افتتاح شد، جهت تامین مالی و افزایش ظرفیت تولید در قالب سه شیفت و میزان اشتغالزایی به بیش از ۱۰۰ نفر، دستورات لازم را صادر کرد.

دکتر سالاری در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در عمده واحدهای جدید که در شهرک صنعتی رشت راه اندازی شده است، استفاده مطلوب از فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا در کنار شیوه‌های صحیح مدیریت به خوبی قابل مشاهده است.

وی استفاده همزمان از این دو مزیت را  موجب توسعه صنایع دانست و افزود: مشاهده این دستاوردها، ما را به رونق بیش از پیش صنعت داخل استان امیدوار‌تر می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه برخی واحدهای فعال در این شهرک صنعتی، مشکلاتی در حوزه‌های مختلف دارند که باید در جلسات و کارگروه‌های مربوطه در اسرع وقت رسیدگی و تعیین تکلیف شود، افزود: در جریان چند بازدید امروز، فعالین تعدادی از کارخانجات مطالبه یا پیشنهاداتی داشتند که در محل کارخانه مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت و طبق صورتجلسه تنظیمی، توسط دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری خواهد شد.

دکتر سالاری همچنین از تعداد دیگری از واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرک صنعتی بازدید کرد و در گفت‌و‌گو با برخی تولیدکنندگان فعال و جلساتی مجزا، دستورات و رهنمودهای لازم را جهت رفع مشکلات و پاسخ به درخواست‌های آنان صادر کرد.

گفتنی است، استاندار گیلان در بازدید میدانی از سطح شهرک صنعتی رشت، دستورات لازم جهت رفع برخی مشکلات از جمله وضعیت مسیر دسترسی از جاده لاکان، مشکل تقاطع راه آهن و… را  صادر کرد.

جمعی از مدیران حوزه اقتصادی، صنعت و بانک‌های استان در این بازدید استاندار گیلان را همراهی کردند.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا