تدبیر ورزشی

بفرمایید کاندیدای سرمربی‌گری پرسپولیس شوید!

سرمربی‌گری پرسپولیس

از روزی که برانکو ایوانکوویچ از هدایت پرسپولیس کناره‌گیری کرد، اسم‌های زیادی نزدیک باشگاه حضور داشته‌اند. گزینه‌های ایرانی و خارجی که هرکدام به بهانه‌ای از پرسپولیس فاصله می‌گیرند.

امیرمحمد سلیمانی:

 برانکو از پرسپولیس رفت. برای هواداران پرسپولیس که همیشه رقبایشان را به خاطر عدم ثبات نیمکت سوژه می‌کردند، جدایی برانکو از تیم محبوبشان شبیه به یک کابوس تمام‌نشدنی بود. پایان مرد کروات، آن هم بدون خداحافظی از هوادارانی که همیشه عاشقش بودند، بدون شک تقصیر مدیران باشگاهی بود که از حضور برانکو فقط برای بهره‌برداری مالی استفاده کرده بودند. نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و سه قهرمانی پیاپی سوپرجام و لیگ برتر در کنار یک قهرمانی جام حذفی، آن قدر برای مدیران پرسپولیس ارزشمند بود که اصلا یادشان رفت مطالبات سرمربی محبوبشان را پرداخت کنند. فضای خشن فوتبال ایران و طلب‌های تمام نشدنی برانکو، در نهایت مرد کروات را قانع کرد تا بعد از هشدارهایی که درباره احتمال آماتورشدن فوتبال ایران داده بود، ایران را برای همیشه ترک کند.

داستان اصلی این روزهای پرسپولیس دقیقا از همین جا شروع می‌شود. هواداران در مقابل ساختمان باشگاه تجمع می‌کنند تا سرنوشت برانکو را جویا شوند. باشگاه همه تلاشش را می‌کند تا با مغلطه‌های بی‌پایان هواداران را راضی کند که جدایی برانکو قطعی شده و بهتر است از این اتفاق عبور کنیم. هر کدام از افراد نزدیک به باشگاه، بهانه خاصی برای جدایی برانکو دارند. یکی می‌گوید حسابی که برای کمک هواداران اعلام کرده بودیم خالی مانده است، دیگری می‌گوید برانکو تصمیمش را گرفته بود تا پرسپولیس را ترک کند و مدیرانی هم هستند که مثل همیشه سکوت می‌کنند.

دوران برانکو در پرسپولیس تمام شده است. این واقعیت به گوش هواداران پرسپولیس رسیده اما مدیران باشگاه هنوز باور نکرده‌اند که چنین اتفاقی رخ داده است. علی دایی، افشین قطبی و یحیی گل‌محمدی سه گزینه ایرانی هدایت پرسپولیس بودند. علی دایی که باید بیکار باشد، افشین قطبی که اصلا علاقه‌ای به بازگشت به پرسپولیس ندارد و یحیی گل‌محمدی هم که در پدیده ماندنی شده است.

گزینه‌های خارجی پرسپولیس جداب‌تر هستند! اصلا خود باشگاه اعلام کرده جانشین برانکو یک سرمربی خارجی است. ابتدا زوران مامیچ به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس مطرح شد اما این مربی که از الهلال عربستان چندی پیش اخراج شده بود برای گرفتن کامل مطالباتش از این باشگاه عربستانی قصد ندارد تا پایان قرارداد یک‌ساله‌اش با الهلال هدایت تیمی را بر عهده بگیرد چرا که اگر بخواهد راهی تیم دیگری شود دیگر پولی از الهلال به او نخواهد رسید. رقم قرارداد این مربی با الهلال عربستان یک میلیون چهار صد و سی هزار یورو است! بعد از او والتر زنگا به عنوان نام جدیدی مطرح شد که حتی رقم موردعلاقه‌اش را به پرسپولیس گفته و به نظر می‌رسد مذاکرات در حال پیگیری است. اما گزینه جدی باشگاه پرسپولیس، روجریو میکیل است. این مربی در برزیل معروف است و در المپیک ۲۰۱۶ توانست امیدهای برزیل را قهرمان کند. میکیل تجربه کار در باشگاه‌های برزیلی را هم دارد. علی اکبر طاهری مدیرعامل سابق پرسپولیس هم در برنامه «سلام صبح به‌خیر» تاید کرد باشگاه پرسپولیس در حال مذاکره با گزینه برزیلی است.

اما توتو مرکاتو هم مدعی شده پرسپولیس به دنبال یک گزینه ایتالیایی دیگر هم هست. ظاهرا پرسپولیسی‌ها مذاکرات فشرده‌ای با جیانی ده‌بیاسی انجام داده‌اند و منتظر پاسخ این مربی هستند. ده‌بیاسی سابقه حضور در اودینزه، تورینو، لوانته و تیم ملی آلبانی را در کارنامه خود دارد. حالا همه به دنبال سرمربی پرسپولیس بودن هستند. شما چه طور؟

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا