استان ها

واکنش محیط زیست گیلان به یک شنیده؛ تکذیب خبر انتقال ۶۰ تن داروی فاسد به گیلان برای دفن و امحاء/ انتقال برای «بازیافت» تکذیب نشد!

داروی فاسد

به دنبال انتشار خبری مبنی بر ارسال ۶۰ تُن داروی فاسد و مواد خطرناک از تبریز جهت بازیافت در گیلان، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان طی جوابیه ای به آن واکنش نشان داد.

در این جوابیه آمده است:

در هفته های اخیر موضوعات محیط زیستی به بحث داغ رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شده ودغدغه مندان محیط زیست بانگرانی این موضوعات را دنبال نموده ومسئولین نیز به شیوه های مختلف سعی در روشنگری نموده اند . اما متاسفانه داغ شدن این فضا که می تواند به روشن شدن ابهامات وپاسخگویی ودرنهایت به حفظ محیط زیست کمک نماید،عده ای را بر آن داشته تا با انتشار اخبار کذب و شایعات محیط زیستی به اهداف تخریبی خود دست یابند.

شایعه ای که از شب گذشته مبنی بر انتقال ۶۰ تن داروی فاسد به استان گیلان در فضای مجازی پخش گردیده و متاسفانه برخی رسانه ها نیز بدون تحقیق در مورد صحت وسقم آن ،نسبت به انتشار آن اقدام نموده اند نیز از جمله همان شایعاتی است که با هدف تشویش اذهان عمومی ونگران کردن مردم منتشر گردیده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن تکذیب این خبر به اطلاع مردم شریف و رسانه های محترم استان گیلان می رساند ، خبر انتقال ۶۰ تن داروی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته به استان گیلان جهت دفن یا امحاء کذب می باشد.

اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان همچون گذشته خود را ملزم به پاسخگویی به مردم و رسانه ها می داند.

گیل خبر: گفتنی است سازمان محیط زیست استان گیلان خبر انتقال این مواد جهت بازیافت را تکذیب نکرده است. همان طور که معتقد است پسماند پتروشیمی جنوب نیز جهت بازیافت انتقال داده می شود و خبری از دفن و امحاء نخواهد بود. بهتر بود این سازمان توضیح دهد که آیا انتقال داروهای فاسد به هر دلیل و علتی کذب است یا خیر!

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا