آخرین خبرهااستان ها

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت: برنامه‌های مختلف اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سازمانها، نیازمند حمایت هستند

شهرداری رشت
جلسه‌ هفتاد و پنجم کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ظهر روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد ماه امسال با محوریت برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فصل تابستان با حضور اعضای شورای اسلامی، مشاوران و شماری از مسوولان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی مختلف برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت – در ابتدای این نشست محمد حسن عاقل‌منش تلاوت آیات کلام‌الله مجید این برنامه ‌را به روح پرفتوح مادر شهید علیرضا رستگار از شهیدان دفاع مقدس که به تازگی به رحمت خدا رفته و آسمانی شده است، تقدیم و هدیه نمود.
وی فرا رسیدن ۲۷ خرداد «هفته جهاد کشاورزی» را به کارشناسان و مسوولان این سازمان به ویژه کشاورزان عزیز گیلان که در راه اعتلای اقتصادی کشور تلاش می‌کنند تبریک گفت و همچنین به در پیش بودن برگزاری اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور به میزبانی رشت در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم میزانی خوب و شایسته برای این اجلاس باشیم.
عاقل‌منش همچنین فرا رسیدن «روز ورزشهای باستانی و پهلوانی» را به همه‌ پهلوانان، مرشدان، پیشکسوتان و فعالان این ورزش اصیل ایرانی تبریک گفت و تاکید کرد: امیدواریم به سهم خود در ترویج و گسترش فرهنگ و روحیه‌ پهلوانی تلاش کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در ادامه روز ۲۹ خرداد سالروز شهادت معلم انقلاب دکتر علی شریعتی را گرامی داشت و در پایان این بخش از سخنانش گفت: از هفته‌ی گذشته گزارش برنامه‌های اوقات فراغت دستگاه‌های فرهنگی مختلف را دنبال کرده‌ایم که این هفته معاونت محترم فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان گزارش می‌دهند.
طرح نشاط معنوی در ۱۱ بقعه‌ متبرکه رشت اجرا می‌شود
معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه‌ استان گیلان با ارائه گزارشی گفت: چند سالی است برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طرحی را اجرا می‌کنیم با عنوان «نشاط معنوی» با محوریت بقاع متبرکه و امسال هم این طرح در ۱۲۰ بقعه متبرکه استان اجرا می شود که ۱۱ بقعه مجری این طرح در شهر رشت هستند.
«طرح آرامش بهاری» با هدف جذب جوانان و نوجوانان به بقاع متبرکه و کادرسازی مخصوصاً برای مراکز افق (مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) با محوریت بقاع متبرکه و با همکاری هیات امنای این بقاع برگزار می‌شود.
محمد قاسم‌‌پور افزود: این طرح از ۲۵ خرداد ماه تا ۱۲ تیرماه وارد فاز ثبت نام از علاقه‌مندان می‌شود و از ۱۳ تیرماه با برگزاری آیین افتتاحیه همزمان با آغاز «دهه‌ کرامت» اجرای طرح شروع شده و تا روز ۲۹ مرداد ماه ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: مخاطبان اجرای این طرح دختران و پسران دانش‌آموز زیر ۱۸ سال است و ما می‌خواهیم آن را با شیوه مشارکتی با دستگاه‌های مختلف فرهنگی اجرا کنیم.
قاسم‌پور گفت: محتوای طرح در سه قالب آموزشی، اردویی و ورزشی است و برگزاری کلاسهای قرآن، احکام، مهارتهای ۱۰ گانه، مباحث فنی و هنری همچون نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی و… است
پس از گزارش محمد قاسم‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از تلاشهای اداره‌ کل اوقاف استان در جهت تحکیم باورهای دینی و اعتقادی نوجوانان و جوانان با اجرای برنامه‌های مختلف از حاضران در نشست خواست اگر مطالبی در این زمینه دارند بیان کنند.
علیرضا قانع دبیر کمیسیون از قاسم‌پور پرسید که آیا می‌شود این طرح در مساجد شهر رشت هم اجرا شود چون مساجد شهری به ویژه در فصل تابستان پذیرای جمعیتی پرشمار از نوجوانان و جوانان هستند که معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه توضیح داد: اجرای این طرح با محوریت بقاع متبرکه صورت می‌پذیرد اما می‌شود مثلاً در برنامه‌های ارودیی این طرح را در بازدید از بقاع متبرکه برای برخی از مساجد شهر رشت نیز این برنامه های اردویی را به اجرا در آورد.
محمدرضا داوطلب معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم با اشاره به وجود پنج کانون فرهنگی و ۵۷ حسینیه ثبت شده در بنیاد شهید استان گفت: می‌توان با برگزاری نشستهای مشترک در جهت هماهنگی برای اجرای برنامه‌های تابستانی مشترک همکاری این دو نهاد را دنبال کنیم.
محمدرضا محبوب مشاور کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز با اشاره به شکل‌گیری مجمع ملی فرق و ادیان و فعالیتهای این مجمع در برنامه‌های تابستانی آن در استان از کمبود نیرو و مربی آموزش دیده در این زمینه سخن گفت و تاکید کرد: امیدواریم سازمانهای فرهنگی همچون اداره کل اوقاف برای پیشرفت در اجرای این برنامه‌ها با ما همکاری کنند.
در پایان دلدار نیک رئیس هیات ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی شهرستان رشت که خود از پیشکسوتان جامعه‌ ورزشهای روزخانه‌ای و پهلوانی استان و شهر رشت نیز هست با اشاره به اینکه برنامه‌های «روز ورزشهای زورخانه‌ای و پهلوانی» همزمان با ۱۷ شوال برگزار می‌شود، به دلایل نامگذاری این روز که به داستان تاریخی شجاعت و مردانگی حضرت علی(ع) در مبارزه با عمربن عبدود در روز ۱۷ شوال برمی‌گردد، اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کمک کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورا بتوانیم با برنامه‌یی شایسته از پیشکسوتان و کهن‌کسوتان این رشته با حضور مسوولان و مدیران شهری و با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی کنیم.
در پایان هم مصوب شد تا در یکی از پارکهای شهر رشت گود میدانی برای ورزشکاران این رشته در جهت ترویج ورزش اصیل، باستانی و کهن ایران زمین ایجاد شود و این موضوع به عنوان مصوبه‌ کمیسیون فرهنگی – اجتماعی به صحن شورا ارائه گردد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا