آخرین خبرها

وحدت ملی و مولفه های امنیت پایدار کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله بیرحمانه ی عناصر فریب خورده و خودفروخته ی تروریست، به خانه امید ملت و همزمان به مرقد مطهر امام راحل و شهادت مظلومانه تعدادی از انسان های دردمند که برای گشودن گره از کارشان در انتظارِ دیدار با نمایندگانِ خود بودند، بسیار غم انگیز بود.

این حادثه تلخ که می توانست ابعادی فراتر از این پیدا کند و تبدیل به یک فاجعه ملی شود، یک هشدار و زنگ خطرِ جدی برای امنیت ملی کشوری است که هنوز کمتر از یک ماه از به نمایش درآمدنِ شکوهِ همبستگیِ ملی اش در یک انتخابات سراسری با حضورِ پرشمارِ ملتش، در مقابل دیدگان جهانیان گذشته است.

حضورِ ۴۱ میلیونیِ ملت در انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به ندای رهبری معظم انقلاب برای صیانت از امنیت ملی کشور، آنچنان حائز اهمیت بود که مردم برای حفظ و اعتلای عزت و اعتبارِ مهین شان، ساعت ها زیر آفتاب سوزانِ اردیبهشت ماه در صفوف طولانی و به هم پیوسته، ایستادگی و صبوری نمودند تا از فضیلتِ حضور و مشارکت در انتخابات محروم نگردند و بار دیگر نشان دهند که یکایک ایرانیان در تعیین سرنوشت و مسیرِ پیشرفت کشورشان، سهم و نقشِ بسزایی دارند.

این فاجعه ی غم انگیز، ملت ایران را در بهت فرو برد و نشان داد که خطر ناامنی برای کشورِ اهل بیتِ عصمت و طهارت علیهم السلام که ایرانیان افتخارِ علاقه مندی و ارادت به آنان را دارند، جدی است و دشمنانِ وحدت و اقتدار ایران که از مدت ها پیش در کمین نشسته اند و درصدد کشاندن منازعات و درگیری ها و جوخه های تروریستی به داخل میهن عزیزمان هستند، برای رسیدن به این هدف، بیکار نخواهند نشست و از هر فرصتی که تفرقه و چنددستگی هایِ داخلی برایشان مهیا کند، استفاده خواهد نمود.

امروز فرصت آن فرارسیده است که همگی بارِ دیگر مولفه های تاثیرگذار در امنیت ملی را مرور کنیم و مورد تاکید بیشتر قرار دهیم و میثاق خویش را برای پاسداری از امنیت و اقتدار ملیِ کشورمان جدی تر  و محکم تر از گذشته، تجدید کنیم.

نظام جمهوری اسلامی، بسیاری از سرمایه های سرگردانِ ملی را در جریان انتخابات به عرصه سیاست ملی برگرداند و با اعتماد سازی در افکارِ عمومی، موفق شد، صحنه های بی بدیلی از همبستگیِ باشکوهِ ملی را به نمایش گذارد.

بر همه ما واجب است که از این دستاورد مهمِ ملی که همانا بازگشتِ نسبیِ سرمایه یِ ارزشمندِ اعتماد به نظام و آینده کشور است، با تمامِ انگیزه و توان حفاظت و حمایت کنیم.
اعتمادِ عمومی مردم و دلبستگی و امید آنان به نظام جمهوری اسلامی و تجدید حیات سیاسی نظام، یقیناً فرصتی تاریخی و طلایی برای گذر از بحران های امنیتیِ منطقه ای و جهانی است.

بی شک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه ی حمایت و پشتیبانیِ مردمِ عزیزمان، احساس دلگرمیِ بیشتری خواهند کرد، و بی تردید شکست ناپذیری و نفوذ ناپذیریِ نیروهای نظامیِ کشور در گرو حمایت و اعتماد عمومیِ هرچه بیشترِ مردم، بیش از پیش میسر خواهد شد.

مولفه مهم دیگر در عرصه ی صیانت از امنیت و اقتدار ملی، حفظ یکپارچگیِ سیاسیِ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

قدرت سیاسیِ یک کشور به منزله یک ماشین است که تک تکِ ارکان حکومت، اجزاء و قطعاتِ مختلف این ماشین را تشکیل می دهند، بنابراین کاملاً بدیهی است که ضعف، فتور و نقص در عملکردِ هر کدام از اجزاء، کارکردِ سایر اجزاء را نیز دچار اختلال و در نهایت بلااثر خواهد نمود. بنابراین همه ی ارکان حاکمیت در کنارِ حمایت ملی و گسترده ملت باید به معنی واقعیِ کلمه ” یدِ واحده ” باشند.

هرگونه تزلزل در هریک از ارکانِ حکومت می تواند به تحلیل و تهدیدِ قدرتِ سیاسیِ نظام و باز شدنِ راه سلطه و نفوذِ بیگانگان منجر شود.

سومین مولفه، همسویی و همراهیِ وحدت ملی و یکپارچگیِ ملت با نظام سیاسیِ یکپارچه ی ملی است. اگر به دنبالِ امنیت پایدار برای ایرانِ زیبا و عزیزمان هستیم، باید از هر سخن، عقیده و عملی که وحدت ملیِ کشور را در معرض آسیب و خدشه و نگرانی قرار دهد، بپرهیزیم.

همه باید بدانیم که در کشتیِ واحدی نشسته ایم و هر رخنه و سوراخی در اصلی ترین رکن آن که همانا وحدت و یکپارچگیِ ملت و نظام سیاسی است، به منزله ی سمِ مهلکی است که حیاتِ همه ی سرنشینان را تهدید خواهد کرد.

اختلاف در سلیقه ها، نظرات و دیدگاه ها نباید شیرازه ی وحدت ملی و یکپارچگیِ سیاسیِ نظام جمهوری اسلامی را در معرض فروپاشی قرار دهد.

همه باید به دعوت آفریدگارِ بزرگِ هستی لبیک بگوییم و ندای ” واعتصموا بحبل الله جمیعاً ” را با گوشِ جان بشنویم و به آن تمسک جوییم.

همه با یک وطن، یک پرچم، یک دولت و یک رهبری در جهت صیانت از اقتدار و امنیت ملی باید برای حفظِ وحدت ملی و روح همبستگی، تلاش کنیم و بدانیم سنت های آفرینش تغییر ناپذیر است و نصرت الهی فقط در گرو حرکت در مسیرِ وحدت جامعه، حاصل خواهد شد.

همه باید مراقبت کنیم و به هوش باشیم تا مبادا اختلافاتِ سیاسی، مذهبی و قومی در این کشورِ پهناور بتواند قد علم کند و رکنِ رکینِ وحدت ملی را نشانه رود.

همه باید بدانیم سیاستِ ” تفرقه بینداز و حکومت کن” ، که از سوی استعمارگران مطرح می شود، منطقه ی مسلمان نشینِ خاورمیانه را به تلّی از خاک و خون مبدل کرده است، یکایکِ ما می بایست از هر اقدامِ تفرقه انگیزی، جداً بپرهیزیم.

اگر یک نفر را از جبهه ی انقلاب اسلامی و ملت بزرگِ ایران از دست بدهیم، یک رخنه ی خطرناک در وحدت ملیِ ما ایجاد خواهد شد.

برای دستیابی به وحدتِ پایدار و خلل ناپذیر، همه باید به اسلام اصیل و نابِ محمدی(ص) برگردیم و پررنگ تر از قبل به آن تاسی جوییم و نفسانیات را به زیرِ پا نهیم.

امید است که بتوانیم از برکات و فیوضات معنوی و اثرگذارِ این ماه عزیز و مبارک، که ماهِ اطاعتِ بی چون و چرا از پروردگار مهربان و واحد است، نهایت بهره را ببریم و در سایه استعانت از قدرتِ لایزال الهی، دلهایمان را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کنیم و از تفرقه و اختلافات، تهی کنیم که همانا در سایه وحدتِ میانِ قلوب همه ایرانیان، دشمنانِ قسم خورده ی ایرانِ پهناور و مقتدر، فرصتِ خودنمایی برای خدشه وارد کردن به اعتبار و عزت این مرز و بومِ پر گوهر را نخواهند یافت.

سید شهاب الدین چاوشی
معاونت سیاسی استانداری تهران

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا