استان ها

گیلان رتبه مناسبی در تسهیلات رونق تولید کسب نکرد

تسهیلات رونق تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان گفت: به دلیل ناهماهنگی برخی نهادهای مرتبط با بخش صنعت و خدمات است که نتوانستیم رتبه مناسبی را در تسهیلات رونق تولید در سالجاری داشته باشیم.

به گزارش تدبیر شرق ، فرهاد دلق پوش گفت: از نظر رتبه در تسهیلات رونق تولید در مجموع پرداختی ها رتبه ۱۷ را داریم در حالی که در سال گذشته رتبه هفت کشور را داشتیم و این به دلیل ناهماهنگی برخی نهادهای مرتبط با بخش صنعت و خدمات است که نتوانستیم رتبه مناسبی را در سال داشته باشیم.

وی منابع تخصیصی تسهیلاتی  راحدود ۱۲۰۰ میلیارد برای رونق تولید درگیلان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ تاکنون ۵۰۹ میلیارد تومان پرداخت شده است ۴۰۵ میلیارد تومان نیز به بانک‌ها معرفی شده و در دست اقدام است که با همراهی بانک ها بتوانیم تسهیلات تخصیصی را در بخش اقتصاد گیلان به کار بندیم.

دلق پوش خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مطلوبی در استان از نظر زیرساختی داریم که قبلا ناوگان جاده‌ای، هوایی و دریایی داشته ایم و هم اکنون ناوگان ریلی نیز به این ظرفیت زیرساختی اضافه شده است.

وی در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ تشریح کرد: تاکنون۳۷۳ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ جهت پرداخت به واحد های تولیدی استان اختصاص یافته است و ۱۸ میلیارد تومان هم منابع یارانه ای بدین منظور پیش بینی شده است که چنانچه بتوانیم به درستی از تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده کنیم و آن را به واحدهای بزرگ هم اختصاص دهیم ارزش افزوده بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

رییس سامان صمت گیلان حمایت از صنایع نساجی و سلولزی در استان گیلان را ضروری دانست و عنوان کرد: با توجه به تاسیسات ایجاد شده قبلی در صنعت نساجی و ریسندگی، نیازمند احیاء مجدد آنها با تامین مواد اولیه و نوسازی ماشین آلات هستیم و در صنعت سلولزی نیز با تصویب واردات چوب با پوست و حتی حذف عوارض واردات از بخش چوب و تقویت این صنعت تا حد زیادی می توانیم در شکست تحریم ها موفق تر عمل کنیم.

  وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز لازم است جدیت و اراده سطوح بالا و پایین ادارات و همچنین پیگیری و عزم سرمایه گذاران است اگر با مانع برخورد کردند به راحتی نا امید نشوند با پیگیری به سطوح بالاتر قطعا می تواند کارگشا باشد؛هرچند به همه روسای نهادهای شهرستانی تکلیف شده است که در اسرع وقت پاسخگو باشند که در این رابطه فرمانداران امین سازمان صمت در شهرستان ها هستند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا