استان ها

گل های محمدی گیلان افزایش می یابند

گل های محمدی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنامه داریم پرروش گل محمدی را در گیلان افزایش دهیم.

به گزارش تدبیر شرق منوچهر پارسافر با بیان اینکه بالغ بر ۱۹هکتار باغات گل محمدی در گیلان وجود دارد، گفت: بیشترین مساحت این باغات ۸هکتار است که در شهرستان شفت وجود دارد.

وی با بیان اینکه  پرورش گل محمدی در گیلان رو به افزایش است  ادامه داد: پس از شهرستان شفت بیشترین گل محمدی گیلان در رودبار، رودسر و سیاهکل تولید می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه پرورش گل محمدی یکی از مشاغل جانبی کشاورزان است که می تواند در ارتقای درآمد کشاورزان نقش موثری ایفا کند، گفت: برنامه داریم تا قبل از پایان برنامه ششم سطح باغات گل محمدی گیلان را به ۱۸۵هکتار برسانیم.

وی تصریح کرد: توسعه گیاهان دارویی از برنامه وزارت کشاورزی است و توسعه گل محمدی می تواند تحقق این هدف مهم وزارتخانه در گیلان را پیش ببرد.

پارسافر خاطرنشان کرد: تمام گل محمدی تولید شده گیلان در بازارهای استان به فروش می رسد و علاوه بر گلاب گیری در پخت مربا مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: از متقاضیان جدید پرورش گل محمدی در گیلان حمایت می شود و در صورت مراجعه برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی خواهد شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال به پرورش دهندگان گل محمدی نهال یارانه دار داده شد و از این پس برنامه داریم با حمایت بیشتر به افزایش تولید گل محمدی در گیلان بپردازیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴دستگاه گلاب گیری در استان خریداری شده است و پرورش دهندگان گل محمدی برای گلابگیری از آن استفاده می کنند.

پارسافر تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ تن گل در گیلان به ارزش اقتصادی ۲۵۰میلیون تومان برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری قیمت هرکیلو گل بین ۸ تا ۱۲ هزارتومان بوده است، گفت: از هر یک کیلو گل یک لیتر گلاب استحصال می شود.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا