آخرین خبرهااستان ها

مدیریت شهری رشت زمینه را برای ورزشهای آبی در تالاب عینک فراهم می آورد

تالاب عینک
امروز شنبه ۱۸ خرداد ماه ۹۸ ریاست کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت به همراه شماری از مدیران شهرداری رشت از وضعیت و تجهیزات هیئت قایقرانی رشت در تالاب عینک بازدید کردند.
در جریان این بازدید در کنار محمدحسن عاقل منش، شهردار منطقه چهار رشت، ریاست سازمان عمران و بازآفرینی شهری، معاونت توسعه ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و رئیس هیئت قایقرانی رشت حاضر شدند.
در این برنامه پس از شرح اقدامات انجام شده، موانع و مشکلات پیش رو مطرح شده و راهکارهای حمایت شهرداری رشت به هیئت قایقرانی در تالاب عینک، مسیرهای دسترسی و همچنین فواید پوشش گیاهی موجود حاشیه ی این تالاب همچون موضوعاتی از نظر زیباشناختی، فنی و زیست محیطی مانند جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت اکوسیستم تالاب اشاره شد.
“عینک” تالابی‌ است طبیعی که در منطقه چهار شهر رشت واقع شده محیط آن ۱۲ کیلومتر، پهنه آبی آن ۴۴ هکتار و حریم و پهنه ساحلی و خشکی آن ۱۶۳ هکتار است. از شرق به تقاطع غیرهمسطح شهدای گمنام، از شمال به بلوار شهید افتخاری، از جنوب به پارک دانشجو و مناطق مسکونی و از غرب به شرکت دخانیات رشت محدود است.
این تالاب بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان است.
ریاست کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت درباره ویژگیهای این تالاب و لزوم بهره گیری از ظرفیتهای آن اظهار کرد: فعالیت قایقرانی در این تالاب از دوره دوم شورای شهر رشت مطرح و آغاز شد و در دوره سوم نیز رونق بیشتر گرفت اما چند سالی است که دوره‌های آموزشی و تمرینات آمادگی جوانان علاقه مند به قایقرانی در این تالاب برگزار می شود.
وی همچنین گفت: با توجه به انجام اقدامات توسعه ای در صنعت گردشگری و جذب توریست ورزشی در پیست قایقرانی عینک، به وسیله شورا و شهرداری رشت که با حمایت مسوولان در شرکت آب منطقه ای و مسوولان استانداری گیلان در آینده نزدیک تحقق خواهد یافت، تالاب عینک مستعد بهره گیری در جهت تقویت و جلب گردشگران است.
عاقل منش افزود: اگر به این پیست موجود نگاهی ویژه و هماهنگ داشته باشیم می توانیم جوانان و چهره‌های بیشتری از ورزشکاران گیلانی را در تیم ملی قایقرانی آبهای آرام داشته باشیم چرا که در این مدت نیز ملی پوشان و قهرمانان آسیایی بسیاری به قایقرانی کشور از رشت معرفی کرده‌ایم.
رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با توجه به شرایط و فواید ورزش مفرح آبی و همچنین زیرساختهای موجود اشاره کرد: استعدادهای بسیاری در رشت و شهرستانهای اطراف در رشته‌های آبی دیده می شوند که با ایجاد چنین زیرساختی در تالاب عینک قایقرانی پارک دانشجوی رشت می‌توانیم رشد توسعه قایقرانی و ورزشهای آبی گیلان در زمینه استعدادیابی و قهرمان پروری را شاهد باشیم.
وی سپس افزود: در صورتی که طرح توسعه پیست قایقرانی دریاچه عینک رشت اجرایی شود شهر ما دارای پیست بین المللی خواهد بود و این دریاچه به دومین پیست کشور پس از پیست دریاچه آزادی تهران تبدیل خواهد شد.
محمدحسن عاقل منش در پایان گفت: همه ما با تلاش مضاعف دست در دست هم می دهیم تا از وضع موجود شهرمان و امکانات خدادادی آن با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی هرچه زودتر به رشد و بالندگی در خور نام زیبای رشت و مردمان با فرهنگ آن برسد.
 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا