تدبیر ورزشی

عجیب اما واقعی: قیمت‌های نجومی بازیکنانی که حتی ملی‌پوش نیستند!

قیمت‌های نجومی

بازار مکاره لیگ برتر طوری شده که حتی تیم های متمول ریشه دار مثل سپاهان، ذوب آهن و فولاد هم از پس آن بر نمی‌آیند.

لیگ برتر نوزدهم زیر سایه دو تهدید بزرگ آغاز می شود. تیم های ریشه دار دولتی که پول ندارند و بازیکنانی که هنوز اسم در نکرده، قیمت های حبابی می دهند!

شکل غلط عقد قراردادها سبب شده تا قیمت بازیکنان درجه چندم در لیگ برتر چنان بالا برود که حتی تیم های بزرگ توان خرید ستاره از این لیگ نداشته باشند.حالا که تفاوت قیمت دلار چشمگیر شده، انگار گروهی از بازیکنان هم دلاری روی خود نرخ گذاشته اند. میرشاد ماجدی عضو هیات مدیره استقلال اخیرا در گفت و گویی گفت:«چالش ما واقعا عقد قرارداد با بازیکنان داخلی مان است. آنها کم هزینه تر از خارجی ها نیستند.»

بازیکن آسیب دیده با قرارداد میلیاردی

استقلال سال قبل بازیکنانی در حوالی دو میلیارد داشته است. بازیکنانی مثل فرشید باقری که سه سال قبل آمدنش به جمع آبی ها باعث برکناری بهرام افشارزاده شد چون با او قراردادی حدود ۹۰۰ میلیونی بسته بودند، این بار میگویند قراردادش حوالی دو میلیارد بوده و فرشید فقط یکی از گران‌های تیم بوده. دو خرید دیگر استقلال که بدون آسیب دیدگی روی هم خیلی بیشتر از ۹۰ دقیقه بازی نکردند هم بیش از ۱/۵ میلیارد قیمت داشتند. بازیکن همیشه آسیب دیده تیم میلیاردی بوده و مهاجم تازه به لیگ برتر آمده تیم، هم!عین همین شرایط را البته پرسپولیس و چند تیم دیگر هم داشته اند. البته امسال شرایط کمی متفاوت است.

دولتی ها خیلی پول ندارند

در پرسپولیس می گویند مدیر تیم به دو سه ستاره تیمش از شرایط دشوار گفته. از اینکه افزایش بعید است در کار باشد.

حتی چند وقت قبل هم گفته شد کاپیتان یکی از دو تیم محبوب تهران از مدیرشان شنیده برای تمدید باید سی درصد تخفیف بدهند.

همین امسال اما شرایط جالب تر است. استقلال ستاره جوان تیمی تهرانی را می خواسته. بازیکنی که سال قبل با ۴۰ هزار دلار می خواست لژیونر شود، امسال به باشگاه‌هایی که خواهانش هستند پیشنهاد ۳۰۰ هزار دلاری داده و گفته دلار می خواهد!

یک گلر از جمع گلرهای ملی قیمت مذاکره اش را ۳ میلیارد اعلام کرده و ملی پوش تیم تهرانی هم شرط تمدید قراردادش را همین رقم گذاشته است.

در این شرایط نه سایپا، نه پیکان، نه فولاد و نه حتی ذوب آهن و سپاهان توان شان برای خرید بازیکن کافی نیست.

حتی استقلال و پرسپولیس هم که اسپانسرهای شان امسال به رقم تعهد شده نتوانسته اند برسند در این بازار به مشکل می خورند.

البته شفافیت باشگاه ها در انتشار قراردادها، مشخص کردن سقف مجاز هر باشگاه برای هزینه از بودجه قابل تامین برایش و پایبندی به این اصول و برخورد با مدیرانی که بدهی برای باشگاه های شان به جای می گذارند قطعا سبب می شود تا بازیکنانی که پیشنهادهای حبابی می دهند، بی مشتری بمانند و جلوی دور ریخته شدن پول های مردم گرفته شود.

/@KhabarOnline_IR

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا