آخرین خبرهااستان ها

یک شاه بیرون کردیم، ولی صد شاه رویید | می‌خواهند تا لب گور بر مسند قدرت بنشینند

تدبیرشرق/حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه اسالم در خطبه های آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس به بیان آیات سوره مبارکه إسرا در مورد فساد قوم یهود و شکست دوباره آنان در آخرالزمان و نابودی صهیونیسم پرداخت و گفت: نابودی اسرائیل وعده الهی و تخلف ناپذیر است و هر چقدر هم که مستکبران و سلطه جویان عالم تلاش کنند و امکانات خود را برای حفظ این غده سرطانی جمع کنند نخواهند توانست جلوی نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و آزادی فلسطین و قدس شریف را بگیرند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت مسلمین در برابر دشمنان مشترک اسلام گفت: اهانت یک مداح به مقدسات برادران عزیز اهل سنت در رسانه ملی غیر قابل توجیه و محکوم است. باید حواسمان باشد مبادا به بهانه برائت، دشمن اصلی که همان آمریکا و اسرائیل است را فراموش کنیم و به جان یکدگیر بیفتیم.

باقری با بیان دوباره مشکل کنکور دانش آموزان گفت: هفته گذشته از تریبون نماز جمعه خواستم تا مسئولین به این خواسته اندک ولی مهم دانش آموزان یعنی تعویق کنکور توجه کنند ولی هنوز تصمیم قطعی و نهایی اعلام نشده است. با روح و روان این دانش آموزان بازی نکنید و بگذارید با آرامش سربازان آینده ساز کشورمان باشند.

وی افزود: متأسفانه هر سال در آستانه کنکور شاهد مسائل و مشکلات خیلی ساده ای هستیم که به علت عدم توجه به موقع به یک بحران روحی بزرگ برای دانش آموزان تبدیل می شود. هجوم هشتاد درصدی به آزمون تجربی و کم توجهی به رشته های دیگر نتیجه سیستم غلط آموزشی در دوران دبیرستان است که اهمیت رشته ها و مشاغل دیگر را برای دانش آموزان روشن نمی کند.

امام جمعه اسالم با توجه به فرارسیدن سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و همچنین سالروز قیام خونین پانزده خرداد یاد و خاطره رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی را گرامی داشته و گفت: یاد و نام امام عظیم الشأن ما هیچ گاه از ذهن ملت ما پاک نخواهد شد چرا که مردم ایران شرافت و کرامت انسانی خود را مدیون ایشان هستند.

باقری عنوان کرد: امام امت با قدرت ایمان و بدون واهمه از ابرقدرتها و دستگاههای ظالم و جابر حاکم آن زمان مثل جدش سیدالشهداء امر به معروف و نهی از منکر کرد و امت اسلام را که به خواب غفلت رفته بود در برابر توطئه های استکبار جهانی و صهیونیسم بیدار کرد و عزت از دست رفته مسلمین را به آنها بازگرداند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت امام علاوه بر آنکه یک فقیه وارسته و یک فیلسوف اندیشمند بود دستورات حکومتی و سیاسی اسلام را هم به خوبی شناخته بود و با سادگی و دل کندن از دنیا، تسلیم تهدید و تطمیع طاغوتیان نشد و توانست با تکیه بر قدرت الهی حکومت مستضعفین را تشکیل و الگوی جدیدی در مدلهای سیاسی و موازنه قدرت در دنیا ایجاد کند.

خطیب جمعه اسالم تأکید کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) شاه را که مظهر طاغوت و فساد بود از این کشور بیرون راند و دست طمع مستکبران را از این کشور قطع کرد. ولی امروز همانطور که امام خامنه ای هشدار داده بودند شاهد نفوذ جریانی هستیم که خوی سلطنت و اشرافی گری طاغوتی دارند و هر روز دم خروسشان از یک جا بیرون می زند.

وی ادامه داد: یک شاه بیرون کردیم، ولی صد شاه رویید. شاه تجمل، شاه تشریفات، شاه فاصله طبقاتی، شاه فساد، شاه تبعیض، شاه اختلاس، شاه رانت.متأسفانه فساد اقتصادی با ابعاد گوناگون در لایه های متعدد مدیریت کشور نفوذ کرده و هر روز پرونده های جدیدی از فساد اقتصادی رو می شود. همه این ها نتیجه فاصله گرفتن از روحیه انقلابی و فرامین ولی فقیه عادل است.

باقری ضمن تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش جوانان جهت روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی گفت: یک عده فکر می کنند این انقلاب و نظام ارث پدرشان است و می خواهند تا لب گور بر مسند قدرت بنشینند. چرا میدان را به مدیران جوان و حزب اللهی نمی دهید؟ چرا مدیر دهه هفتادی کم داریم؟

وی ادامه داد: برخی با فرافکنی و توجیه ناتوانی خود، به مردم آدرس غلط می دهند که پول نفت در سوریه و لبنان و فلسطین خرج می شود در حالی که پول بیت المال ماشین و موتور لوکس زیرپای منسوبین آقایان شده است. به راحتی وام های چند ده و چند صد میلیاردی می گیرند و با سوء استفاده از موقعیت خود ثروتشان سر به فلک گذاشته ولی یک جوان برای گرفتن وام ازدواج معطل می ماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اسالم در خاتمه ضمن تأکید بر برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی گفت: باید از این دزدان اقتصادی پرسید چرا موقع خوشگذرانی با پول بیت المال کراوات می زنید ولی وقتی در دادگاه حاضر می شود پیشانی تان پینه می بندد و انگشتر عقیق به دست کرده و ریش می گذارید؟ می خواهید اسم اسلام و انقلاب را خراب کنید؟ می خواهید بگویید مذهبی ها مفسد اقتصادی هستند؟ دست شما بوقلمون صفت ها برای مردم رو شده است. مردم فرق خادم و خائن را می دانند و از دستگاه قضا این را می خواهند: « مفسدان اقتصادی را به دریا بریزید. »

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا