استان هااسلایدرفوری

واکنش دکتر فیاض زاهد به سخنان دکتر زیباکلام

فیاض زاهد زیباکلام

من! فیاض زاهد فرزند حجت! بخواهم از کسی گلایه کنم، واسطه نمی‌گیرم. من به این ضرب‌المثل اجنبی‌ها باور دارم. صداقت بهترین سیاست است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از دیارمیرزا، پس از آنکه صادق زیباکلام با تاکید بر اظهاراتش درباره گلایه اصلاح طلبان گیلان از دکتر نوبخت به نام فیاض زاهد اشاره کرد، این فعال سیاسی اصلاح طلب با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود تلویح اظهارات زیباکلام را تکذیب کرد.

فیاض زاهد صادق زیباکلام

فیاض زاهد نوشت: این صادق زیباکلام آدم جالبیه سه سال پیش که کتاب «دولت و انقلاب» من منتشر شد، به همت خانم دکتر ندا مرادی، جلسه نقد کتابی با حضور ایشان و دکتر جواد حق‌شناس و نویسنده کتاب که من باشم در دانشگاه ادبیات دانشگاه تهران مرکزی برگزار شد.

حضرات اساتید، از جمله رفیق شفیقم زیباکلام دو ساعت بر کتاب و نویسنده تاختند. اینکه نویسنده حرف جدیدی نزده و تکرار حرف‌های بریتون و مور و تدا اسکاچ پول و … این حرفها.

آخر جلسه مجری برنامه که مهری به من داشت، بارها از من خواست پاسخ بدهم. من رو کردم به صادق خان و پرسیدم: یه سوال من باصداقت که شایسته نام شماست پاسخ می‌دهی ؟ گفت: آری.

پرسیدم کتاب مرا خوانده‌ای ؟ با لختی تامل پاسخ داد: نه!

همه سالن زدند زیر خنده.

با همه این‌ها استادی دوست‌داشتنی است

راستی:من! فیاض زاهد فرزند حجت! بخواهم از کسی گلایه کنم، واسطه نمی‌گیرم.

من به این ضرب‌المثل اجنبی‌ها باور دارم.

صداقت بهترین سیاست است.

گفتنی صادق زیباکلام در گفت‌وگویی با تدبیرشرق در واکنش به انتقادات چهرهای سیاسی گیلان نسبت به اظهاراتش درباره دکتر نوبخت گفته بود:« نمی‌خواهم وارد منازعات سیاسی درون استان بین اصلاح‌طلبان و اعتدالیون شوم ولی آنچه در گیلان به وجود آمده و مسلم است آن است که جمع قابل‌توجهی از اعتدالیون از آقای دکتر نوبخت حمایت می‌کنند و در مقابل اصلاح‌طلبان بخصوص اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار گلایه‌های جدی از آقای نوبخت دارند و بنا به علاقه شخصی خود به رشت و سفرهای متعدد به استان گیلان با برخی از چهره‌های فعال همچون آقایان سروش اکبر زاده ، دکتر حمید امیدی ، دکتر احمد رمضانپور، دکتر محسن باقری، مهندس عبدالغفار شجاع و مهندس غلامحسین بخشی و دکتر فیاض زاهد و برخی دوستان دیگر برخورد و گفتگو داشته و  با توجه به شناخت چندین ساله‌ام ،این افراد را فردی درست و وجیه المله و پاک‌سرشت و راست‌گو می‌دانم و فقط صادق زیباکلام این افراد را با چنین ویژگی‌هایی نمی‌شناسد بلکه مردمان سراسر استان به‌خوبی این شخصیت‌ها را می‌شناسند»

فیاض زاهد ساعاتی بعد یادداشت زیر را منتشر کرد:

سخنی با دوستان گیلانی

به نام خدا
دوستان گرانقدرم سلام

در تمام این روزهایی که دوست دانشمندم جناب دکتر صادق زیباکلام انتقاداتی را متوجه جناب آقای دکتر نوبخت نمودند، قصدم سکوت بود. ولی به اصرار بسیاری از شهروندان گیلانی و هموطنانم در سراسر کشور که به جریان اصلاحات و دولت تدبیر و امید علاقه مندند، پستی در اینستاگرام گذاشتم که به حد کفایت دیده شد و تنها برای پرهیز از حاشیه های بیشتر آن را حذف نمودم. توجه شما را به یکی دو نکته جلب می کنم.

١- دکتر زیباکلام به عنوان یک منتقد و روشنفکر مستقل حق انتقاد و داوری در باره همه شخصیت ها را دارد. دکتر نوبخت هم از این قاعده مستثنی نیستند.

٢- همه علاقه مندان به دکتر نوبخت حق دفاع و توضیح نحوه عملکرد و اقداماتشان در استان گیلان را دارند. این حمایت ها ستودنی و نشانی از قدرشناسی است.

٣- هیچ کس نباید به خود اجازه توهین به دکتر زیباکلام که از مفاخر سیاسی کشور هستند را بدهد. نقد را با نقد باید پاسخ گفت، نه با پرده دری و دایه مهربانتر از مادر شدن.

۴- دکتر زیباکلام اسمی هم از بنده برده اند. من در اینستا تلاش کردم با شوخی و مطایبه توضیح دهم که در باره دکتر نوبخت سخنی میان ما ردوبدل نشده است. چه بسا دکتر زیباکلام به جهت حسن ظنی که به بنده دارد نام مرا هم بعنوان دوستان خود در گیلان برده باشد که این خود بس افتخار بزرگی است.

۵- من به رسانه ها دسترسی دارم. اگر گلایه و انتقادی داشته باشم بیان خواهم کرد. نیازی به واسطه ندارم. بیش از سی سال رفاقت و آشنایی با دکتر نوبخت هر واسطه ای را غیرضرور می سازد.

۶- صادق زیباکلام و محمدباقر نوبخت هر دو از سرمایه های معنوی ما هستند. نباید با تداوم این مجادلات کلامی به آنها آسیب بزنیم. ضمن آنکه وقتی بر مسند می نشینیم، نقد و داوری هم شکل می گیرد، باید خویشتندار بود.

٧- تداوم این لفاظی ها به جبهه علاقه مندان اصلاحات و اعتدال لطمه می زند و مورد خواست دلواپسان و اقتدارگرایان است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا