تدبیر ورزشی

تیمی که حتی چند هزار دلار بازیکن خارجی هم ندارد/ بیات دوست دارد بماند اما پولی ندارد

سپیدرود

سقوط  سپیدرود به لیگ دسته یک با توجه به اوضاع و احوال این تیم قابل پیش بینی بود. هرچند حضور  نادر دست نشان سرمربی این تیم تا حدودی امید را به رشتی ها برگرداند، اما وضعیت مالی، کیفیت پائین اکثر بازیکنان و ساختار اداری بسیار ضعیف باشگاه بسیار بزرگتر از ان بود که امید پیروزی مقابل تراکتورسازی بتواند برای این تیم کاری از پیش بردارد.

اکثر بازیکنان سپیدرود معتقدند بعد از جدایی علی کریمی هیچ گونه دریافتی مالی از این تیم نداشته اند. در آخرین حرف ها هم کیومرث بیات مالک موقت باشگاه وضعیت مالی باشگاه را تشریح کرده است. از جمله وی نوشته است:

۱- مبلغ هفتصد میلیون تومان در همین چند روز گذشته از سوی کمیته تعیین وضعیت برعلیه سپیدرود رای صادر شده و باید ظرف ده روز تسویه شود والا سرنوشت ملوان گریبان ما را خواهد گرفت.

۲- مبلغ دو میلیارد تومان بدهکار بازیکنان و کادر فنی فصل گذشته هستیم که اگر پرداخت نشود تیمی وجود نخواهد داشت.

۳- مبلغ هشتصد و نود میلیون تومان تعهد باشگاه در قبال چکهای صادر شده آقای علی کریمی بر دین داریم که باید سعی کنیم به تعهد خود عمل نماییم.

۴- مبلغی حدود ششصد میلیون تومان بابت جذب بازیکنان جدید که اگر بخواهیم تیمی خوب ببندیم لازم داریم که اگر نباشد تیمی نخواهیم داشت.

۵- مبلغی بالغ بر پنج تا شش میلیارد هم بودجه سال آتی خواهد بود که اگر ردیف آن مشخص نشود چگونه روز را سپری کنیم.

بیات در پایان پرسیده است:  «با این همه فشار و بدهی آیا می توانم برای سرمربی تیم که پول نیم فصل خود را نگرفته یک بدهی پانصد میلیونی اضافه کنم؟»

حرفی که نشان می دهد مالک موقت باشگاه قصد دارد با اعلام ورشکستگی باشگاه نادر دست نشان را از تیم جدا کند و تیمی جدید و بومی را تشکیل دهد. همه می دانند او دوست دارد همچنان در تیم بماند. اما خود نیز می داند که توانایی مالی برای باشگاهداری ندارد. دیگر هم خبر از طرح های عجیب و غریب ساخت هتل و آب معدنی نیز نیست که برای ما صحبت از درآمدزایی کند.

به جزء این گفته می شود باشگاه آن چنان درگیر بی پولی است که حتی پول بسیار اندک بازیکنان خارجی را نیز نمی تواند پرداخت کند. طوری که شاید به خاطر همین مبلغ کوچک به لیگ پائین تر سقوط کند.

در این راستا رسانه هواداران سپیدرود نوشته است: قرار بود تا هفته گذشته مجموعا هفت هزار دلار به حساب مدیر برنامه های لوکا نوزادزه و روما چاچوآ واریز شود که این کار توسط مالک صورت نپذیرفت !  علی کریمی مالک سپیدرود در تعطیلات نیم فصل اقدام به جذب دو بازیکن گرجستانی با نامهای لوکا نوزادزه و رومانی چاچوا کرد. مبلغ قرارداد لوکا با احتساب حق فسخ باشگاه قبلی پانزده هزار دلار بود که در زمان علی کریمی نصف این مبلغ یعنی ۷۵۰۰ دلار به لوکا پرداخت شده بود و این بازیکن تا پایان لیگ برای سپیدرود بازی کرد و در زمان مدیریت مالک موقت یعنی کیومرث بیات هیچ مبلغی به این بازیکن پرداخت نشد. روما چاچوا نیز که بعد از ورود دست نشان در لیست خروج قرار گرفته بود با قراردادی به مبلغ هشت هزار دلار به سپیدرود پیوست و در دوران کریمی دو هزار دلار به این بازیکن پرداخت شد.

طبق توافق بیات و امین حسنی مدیر برنامه چاچوا قرار شد تا پانزدهم اردیبهشت از شش هزار دلار باقیمانده قرارداد چاچوا نصف این مبلغ یعنی سه هزار دلار پرداخت شود و در غیر اینصورت ۱۵۰۰ دلار دیگر به این مبلغ اضافه خواهد شد و این بازیکن نیز حق شکایت خواهد داشت. طبق آخرین صحبتی که میان مدیر برنامه های این دو بازیکن گرجستانی و بیات صورت گرفت قرار شد لوکا از طلب باقیمانده خود تنها چهار هزار دلار دیگر دریافت کند و چاچوا نیز تنها همان سه هزار دلار طبق صلح نامه را دریافت کند و طلبی بابت تاخیر نگیرد و قرار بود تا هفته گذشته مجموعا هفت هزار دلار به حساب مدیر برنامه های این دو بازیکن واریز شود که این کار توسط مالک موقت صورت نپذیرفت !
همچنین عباس کامیسوکو بازیکنی که باقراردادی بمدت دو سال به سپیدرود اضافه شده بود به کشورش برگشت و فقط در صورت پرداخت هزینه های بلیط رفت و برگشت، هتل، آی تی سی و ایفمارک حاضر به توافق و فسخ قرارداد با سپیدرود خواهد بود، جریمه شکایت این بازیکن و جریمه ۴۸ هزار دلاری برای سپیدرود از آنچه فکر میکنید به سپیدرود نزدیک تر است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا