آخرین خبرهااستان ها

جلسه ستاد اجرایی طرح گیلان۲۰۲۰ نیز به لاهیجان رفت

گیلان 2020

 شهردار لاهیجان در این جلسه که در عمارت باغ ملی برگزار شد، با بیان اینکه با سیاست گذاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، سال ۹۸ لاهیجان به عنوان شهر جشنواره ها معرفی شده، گفت: از ابتدای امسال با برگزاری جشنواره های نوروزی و شهر روشن در ماه مبارک رمضان در خدمت شهروندان برای ایجاد نشاط اجتماعی هستیم.

مسعود کاظمی افزود: هدف ما رونق اقتصادی،رونق فرهنگی و کسب و کار است تا شهروندان از شهروند بودن خود لذت ببرند.

وی با ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات عمرانی و فرهنگی مدیریت شهری لاهیجان اضافه کرد: مردم لاهیجان آماده میزبانی از طرح ۲۰۲۰ هستند و این اتفاقی خوب در زندگی روزمره مردم است و دغدغه های مردم این شهر بسیاز غنی می باشد.

کاظمی گفت: لاهیجان قبل از اینکه عنوان شب های روشن بگیرد، شهر روشن بود و ما هم سعی کردیم در مناسبت های مختلف با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی مردم را به سطح شهر بیاوریم.

وی با اشاره به جلسه مشترک مدیریت شهری لاهیجان با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران افزود: لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران شناخته می شود و با برگزاری جشنواره چای می خواهیم لاهیجان و چای ایران را در سطح جهان معرفی کنیم.

عبدالغفار شجاع مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور و عضو ستاد اجرایی طرح ۲۰۲۰ گیلان ضمن تجلیل از عملکرد مسعود کاظمی شهردار لاهیجان گفت: شهردار لاهیجان از شهرداران خوش فکر می باشد که در این شهر اثر گذار بوده است.

وی افزود: طرح گیلان ۲۰۲۰، طرحی برای بازدید از گیلان می باشد و بنا داریم با صحبت هایی که با استاندار گیلان داشتیم جشنواره هایی را در سطح ملی و استانی برگزار کنیم.

به گفته وی، ارتقای جایگاه گیلان در سطح ملی و بین المللی و بهره برداری اقتصادی از اندوخته های گیلان از جمله اهداف این طرح می باشد.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره چای در بهار امسال در لاهیجان یکی از برنامه ها برای آمادگی اجرای طرح ۲۰۲۰ می باشد.

مرتضی طالع ماسوله مشاور سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و از طراحان گیلان ۲۰۲۰ در این جلسه گفت: خوشحالم شخصی شهردار لاهیجان شده که با افکار قرن ۲۱ صحبت می کند و به لاهیجانی ها بابت این انتخاب تبریک می گویم.

وی افزود: لاهیجان یک چاه نفت بزرگ به نام چای و یک چاه نفت بزرگ به نام گردشگری دارد که باید از آنها استفاده کند.

مشاور سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: با تشکیل دبیرخانه ۲۰۲۰ در لاهیجان و معرفی کمیته های مختلف این پروژه با توجه به استقبال خوب شهرستان و نظر مثبت شهردار لاهیجان با موفقیت همراه خواهد شد.

/حرف تازه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا