آخرین خبرهااستان هااسلایدر

آیا قدرت جعفر نخستین از دولت روحانی بیشتر است ؟

حکایت پافشاری نماینده لنگرود بر یک انتصاب غیرقانونی؛

تدبیرشرق/این روزها خبرهایی از فشار و رایزنی گسترده مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود برای انتصاب جعفر نخستین بعنوان فرماندار این شهرستان مهم در شرق گیلان در رسانه های استان منتشر شده است.

آنچه از حواشی این انتخاب استنباط می شود اینکه شرایط گزینه مدنظر نماینده لنگرود با سیاست های رییس دولت تدبیر و امید، تاکیدات وزیر کشور و شعارهای استاندار گیلان کاملا در تضاد است.

انتصاب جعفر نخستین با بیش از ۶۰ سال سن و ۳۸ سال سابقه کار در مرحله اول کاملا خلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان است و با پیگیری و اصرار شخص نماینده و فشار به وزیر قرار است با استفاده از برخی مجوزهای نانوشته منصوب شود‌.

نکته دوم انتخاب جعفر نخستین با سیاست های جوانگرایی دولت و تاکیدات رئیس جمهور و وزیر کشور و استاندار گیلان در تضاد است و به تنهایی می تواند میانگین کاهش یافته ی سن فرمانداران استان را دوباره بالا ببرد.

نکته سوم اینکه معاون فرماندار دولت محمود احمدی نژاد بوده و دوران شهرداری تالش هم با حاشیه هایی نظیر درگیری فیزیکی با اعضای شورای شهر همراه بود و از طرفی مدرک تحصیلی پایینی هم دارد که موجب می شود در انتخاب وی تردیدهای بسیاری ایجاد شود.

با توجه به نزدیک بودن به انتخابات مجلس، این انتصاب خلاف قانون ممکن است منجر به ابطال انتخابات حوزه انتخابیه لنگرود هم شود و از سوی دیگر شائبه هایی را هم ایجاد می کند که لاهوتی در صدد مهندسی انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه خود است که بدلیل نزدیکی جعفر نخستین با وی این موضوع می تواند چالش هایی را برای وزارت کشور از سوی رقبای انتخاباتی و دستگاه های نظارتی ایجاد کند.

حال باید دید با توجه به پایان مهلت سرپرستی محمد رنجبر در فرمانداری لنگرود چه تصمیمی مسئولان ارشد استان و وزارت کشور در این مورد خواهند گرفت؟

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا