آخرین خبرهااستان ها

بررسی لایحه بخشودگی عوارض برای مناسب سازی نمای ساختمانها / عدم تخصیص بودجه مصوب برای ساخت مجتمع ورزشی مسکن مهر

در هشتاد و هفتمین جلسه برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت؛

 لایحه بخشودگی
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت – هشتاد و هفتمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورا، ظهر دیروز ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست حجت جذب و در تالار شورا برگزار گردید، صدور مجور برای ابتیاع یک پلاک پستی در محدوده منطقه ۴ و همچنین ارائه طرح ها و مدل های پیشنهادی در بخشودگی عوارض شهرداری در ازای بهسازی و مناسب سازی نمای ساختمانها بررسی گردید.
اگرچه قرار بود معاون شهرسازی برای ادای توضیحات حضور داشته باشند، ولی به دلیل حضور مهندس پیربازاریان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از وی خواست تا پیشنهادهای کاربردی در مورد نماسازی ساختمانها را توضیح دهد.
پیربازاریان در این زمینه گفت: تاکید برای نماسازی با اولویت محور بافت های تاریخی و همچنین تک بناهای میراثی است و در این راستا قرار است شناسایی با همکاری سازمان سیما و منظر صورت گیرد.
این کارشناس شهرسازی افزود: مشوق هایی برای عوارض در این راستا صورت گرفته است و در زمان شهردار اسبق هم پیگیری شده بود تا مالکان پیگیر نماسازی ملک میراثی خود باشند و در این راستا شهرداری درصدد ایجاد مشوق هایی است تا مالکان با رغبت اقدام به نماسازی کنند.
وی تاکید کرد: این طرح ها باید مصوب شورا باشد تا قابلیت اجرایی داشته باشد. و پیش از این، کلیات لایحه در کمیسیون عمران شورا بررسی شده بود.
حجت جذب خواستار توضیح بیشتر در مورد جزییات این مشوق ها شد و افزود: درحال حاضر وضعیت نماهای ساختمان بویژه در بافت مرکزی رشت نامناسب است.
عضو شورا ابراز کرد: لازم است برای زیباسازی مالکان در جلوی مغازه های تجاری و یا مسکونی نیز مشوق هایی درنظر گرفته شود.
مقرر شد این لایحه برای بررسی بیشتر با حضور مدیریت مالی و سازمان سیما و منظر و رقم مشوق ها در جلسه دیگری صورت گیرد.
در این جلسه همچنین با حضور افشین ناظمی، مدیر باشگاه ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، افزایش اعتبار بودجه برای باشگاه شهرداری رشت بررسی گردید.
ناظمی با توضیح در مورد لایحه بیان داشت: تمامی رشته های ورزشی در این لایحه لحاظ شده و برای تیم های باشگاه شهرداری است.
وی ابراز کرد: پیش بینی بودجه برای تیم فوتبال نونهالان، نوجوانان و جوانان بودجه ۵۰۰ میلیون تومان دیده شده است.
افشین ناظمی تصریح کرد: تهیه لباس ورزشی فصلی برای تمامی تیم های ورزشی و اسکان و تغذیه و … دیده شده و درصورت صعود تیم ها مبلغ ۲۰ میلیون تومان افرایش می یابد.
وی ادامه داد: سال گذشته و امسال ورزشگاه پارک شهر به بخش خصوصی واگذار شد. اکنون اجاره سالن های ورزشی برای ما هزینه بر شده است. حداقل باید برای تیم های شهرداری رایگان درنظر گرفته شود.
ناظمی در مورد تیم های ورزشی بانوان و هزینه های جداگانه این تیم ها در هر فصل ۱۰ ماهه توضیح داد و گفت: متاسفانه کمترین بودجه در این بخش در نظر گرفته شده است. تنها تیم فوتسال های بانوان گیلان متعلق به شهرداری رشت و بندر انزلی است.
فاطمه شیرزاد اظهار داشت: شهرداری به این بزرگی تنها یک سالن ورزشی دارد! با این حال شورا امسال در بودجه مشخصی برای احداث سالن ورزشی در مسکن مهر کد دار کرده است.
ناظمی در مورد زمین ورزشی مسکن مهر گفت: در زمان شهردار اسبق پیگیر احداث زمین ورزشی بودیم. سال گذشته ۲ میلیارد بودجه تخصیص یافت و ۱۰ میلیارد برای تکمیل می خواهد. اما با رفتن شهردار قبل پروژه مسکن مهر عملا خوابید.
رئیس کمیسیون خواستار متمم و یا تغییراتی در بودجه بدین منظور شد و گفت: ۱۰ هکتار زمین درمسکن مهر برای ساخت مجتمع ورزشی دیده شده بود. ضمن اینکه زمین امام حسین (ع) نیز بلاتکلیف است و می توان بعنوان زمین ورزشی در نظر گرفت.
خدابخشی در توضیح این لایحه بیان داشت: در بودجه سال گذشته این بودجه برای ساخت مجتمع ورزشی به مبلغ ۴ میلیارد دیده شده بود ولی در بودجه ۹۸، بودجه اختصاصی برای مجتمع ورزشی مسکن مهر دیده نشده است و حتی پیشنهادی هم از سوی شورا ارائه نشده است.
مدیر بودجه شهرداری افزود: شهرداری برای کسب درآمد برای پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران دچار مشکل اساسی است.
با ابن حال مقرر شد، موضوع ساخت سالن ورزشی بررسی شود.
حجت جذب خواستار جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت مجتمع های ورزشی برای شهروندان و کارکنان شهرداری رشت شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا