آخرین خبرهااستان ها

عملکرد غیرقابل دفاع برخی از مدعیان، در ناامیدی مردم مؤثر بوده است

رسایی دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان:


تدبیرشرق/ضیافت افطار و نشست شورای عمومی انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان ، عصر چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، با حضور دبیران احزاب و فعالان سیاسی و اجتماعی استان و نمایندگان، شخصیت‌ها و مقام‌های سیاسی استان و شهرستان، در رشت برگزار شد.

در این مراسم، مهندس جمشید رسایی، دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان با اشاره به سابقه بیست و یک ساله برگزاری ضیافت افطاری این تشکل در استان، از حضور میهمانان، اعضای انجمن اسلامی مهندسان گیلان، دبیران احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان و فعالان سیاسی، اجتماعی استان در این نشست تقدیر و تشکر کرد.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان گفت: همه می دانیم که از عمده مشکلات کشور، مشکل مدیریتی است؛ ولی برای حل آن اقدام جدی انجام نمی‌شود. چرا؟

وی افزود: دنبال آن هستیم که از نظر کیفیت زندگی، وضعیت مردم را مانند کشورهای پیشرفته دنیا کنیم ولی توجه نداریم که برای تحقق این هدف باید وضعیت مدیریت، اقتصاد، علم و تکنولوژی را ارتقاء دهیم.

رسایی ادامه داد: برای ارتقای وضعیت مدیریت و اقتصاد، هم باید از نظر فرهنگی و اجتماعی رشد کنیم و هم باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم؛ نه آنکه مرتب به دنبال عیب دیگران باشیم.

وی تصریح کرد: می خواهیم در گوشه ای بنشینیم، هیچگونه زحمت و دردسر و هزینه‌ای ( اقتصادی، اجتماعی، عمر و سلامتی و …) متحمل و متقبل نشویم و یک نفر قهرمان بیاید و اوضاع کشور به را به سامان کند و همه چیز درست شود.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان ادامه داد: اینکه یک نفر چه قدر از انحصارطلبی، رانت، اختلاس، سوء استفاده از قدرت، فساد اداری و … گله می‌کند مهم نیست؛ مهم آن است که ببینیم وقتی دستش به جایی و جایگاهی رسید چه قدر رعایت حق و انصاف را می کند؛ چه قدر مصالح خودش، گروه و باندش را بر مصالح مردم ترجیح می‌دهد.

وی افزود: برخی افراد که در باب رانت و اختلاس و انحصار شکایات و سخنرانی‌های فراوان داشتند، وقتی به جایی و جایگاهی رسیدند عملکردی غیر قابل باور و دفاع به جا گذاشتند که در ناامیدی مردم بسیار موثر بوده است.

رسایی در ادامه سخنانش گفت: برای حل مشکلات مدیدیتی کشور باید به سراغ شاخصها و ملاکها و معیارها برویم؛ هر جا که این شاخصها و ملاکها را نداریم آنها را تعریف و تدوین کنیم و هر جا که آنها را تعریف و تدوین کرده‌ایم بر اجرای دقیق آن اصرار کنیم و ناظر باشیم؛ این کار را وزارت کشور اخیرا در بحث انتصاب شهرداران انجام داده و چه خوب است که همین کار را برای انتصاب بخشداران، فرمانداران و سایر مدیران مجموعه وزارت کشور هم انجام دهد و همین‌طور سایر وزارتخانه‌ها نیز در زیرمجموعه‌های خودشان این کار را انجام دهند تا از اعمال سلیقه یا انجام کارها به صورت سلیقه‌ای خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: البته از مهمترین شاخصهایی که باید در انتصاب مدیران به آن توجه شود، گذراندن دوره‌های آموزشی مناسب برای پست و جایگاهی است که می‌خواهند در آنجا مشغول به کار شوند.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان افزود: عده‌ای نمی خواهند که انتصابات بر اساس شاخصها و ملاکها باشد؛ زیرا در آن صورت نمی‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند؛ نمی‌توانند هر کسی را که می‌خواهند مسئولیت بدهند یا به هر کاری که خواستند بگمارند.

به گزارش رُوار، در این مراسم که تا اذان مغرب ادامه داشت، دکتر فیاض زاهد، عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و دکتر محمدصادق حسنی جوریابی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و منتخب لیست امید، در سخنانی به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون مسایل روز کشور و استان پرداختند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا