استان ها

معاون عمرانی استاندار گیلان: وضعیت پسماند در هیچکدام از شهرهای گیلان مناسب نیست

پسماند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از تصویب اعتبار ۴ میلیاردی برای کارخانه کمپوست بندرانزلی در سفر اخیر رئیس جمهوری به این استان خبر داد.

به گزارش تدبیر شرق علی اوسط اکبری مقدم بعد از ظهر شنبه در بازدید از کارخانه کمپوست انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ شده و منتظر نامه رسمی این مصوبات هستیم.

وی افزود: ۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کارخانه کمپوست انزلی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان بود که منتظر تخصیص آن هستیم.

اکبری مقدم تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه بندی تخصیص‌ها بعد از ۳۱ تیر ماه انجام می‌شود امیدواریم اعتبار مناسبی برای حوزه محیط زیست و پسماندهای استان‌های شمالی به ویژه گیلان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه وضعیت پسماند در هیچکدام از شهرهای گیلان مناسب نیست، گفت: کارخانه کمپوست انزلی وضعیت مناسب‌تری دارد ولی این بدان معنا نیست که پسماند در این شهرستان ایده آل یا خوب است البته می‌توان گفت در مقایسه با سایر شهرهای گیلان بهتر مدیریت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بر لزوم تسریع در بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه‌های زباله تأکید و بیان کرد: ریجکت های این کارخانه باید ساماندهی شده و مراکز دفن زباله نیز باید دارای پوشش باشند.

اکبری مقدم افزود: با توجه به پوشش گیاهی اطراف این کارخانه و لزوم کاهش آسیب به درختان و پوشش گیاهی اطراف کارخانه، وظیفه ما این است که در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم.

وی ادامه داد: در بازدید امروز مقرر شد بخش‌هایی از زمین فاقد پوشش گیاهی مجاور کارخانه کمپوست به این کارخانه اضافه شده و سپس با ایجاد دیواره حفاظتی مانع نفوذ شیرابه‌ها و در نهایت کاهش آسیب شیرابه‌ها به پوشش گیاهی مناطق همجوار شویم.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا