استان ها

برای جلوگیری از سرطان باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود

پیشگیری

استاندار گیلان با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار گیلانی ۱۳۶ نفر مبتلا به سرطان هستند در حالیکه در کشور از هر ۱۰۰ هزار ایرانی ۱۴۶ نفر مبتلا به سرطان هستند، گفت: برای جلوگیری از سرطان باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

به گزارش تدبیرشرق، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گیلان با اشاره به اجرای طرح ملی فشار خون اظهار کرد: اطلاع رسانی در اجرای طرح ملی فشار خون مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه از طریق اطلاع رسانی مردم با تهدیدات و خطرات ناشی از فشار خون بالا آشنا می شوند، تصریح کرد: از ظرفیت سمن ها نیز در اجرای این طرح استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره به شاخص شیوع سرطان در استان یادآور شد: شاخص شیوع سرطان در استان از میانگین کشوری کمتر است و تصور بیشتر بودن میزان ابتلا به سرطان در استان گیلان نسبت به سایر استان‌های کشور نادرست است.

سالاری با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار گیلانی ۱۳۶ نفر مبتلا به سرطان هستند در حالیکه در کشور از هر ۱۰۰ هزار ایرانی ۱۴۶ نفر مبتلا به سرطان هستند، گفت: برای جلوگیری از سرطان باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی اجرای طرح ملی کنترل فشارخون را مقدمه‌ ای برای تکمیل نظام ارجاع الکترونیک عنوان کرد و افزود: نظام ارجاع الکترونیک گام مهمی در کاهش هزینه های درمان است.

استاندار گیلان در پایان بر بررسی میزان نمک در نانوایی‌ها و وضعیت سموم مصرف شده در حوزه کشاورزی تاکید کرد.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا