استان ها

صدور بالغ بر ۳ هزار پروانه عبور بارهای ترافیکی در گیلان

بارهای ترافیکی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در سال گذشته سه هزار و ۳۹۵ مورد پروانه عبور بارهای ترافیکی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای متقاضیان صادر شد.

به گزارش تدبیر شرق محمدرضا نازک کار با اشاره به وضعیت صدور پروانه های عبور ترافیکی در گیلان، اظهار کرد: در سال گذشته سه هزار و ۳۹۵ مورد پروانه عبور بارهای ترافیکی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای متقاضیان صادر شد.

وی با بیان اینکه آمار مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است، افزود: پروانه عبور بارهای ترافیکی برای وسائل نقلیه ای صادر می شود که عرض آن از ۵ متر، طول آن از ۳۰ متر و وزن کل بار و وسیله نقلیه از ۹۶ تن تجاوز نکند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: به منظور تامین ایمنی تردد و عدم بروز اختلال در تردد وسائط نقلیه در محورها و نیز در راستای حفظ و حراست از راه و ابنیه فنی راه ها به عنوان سرمایه های ملی، مشخصات بارهایی که نیاز به حمل شدن دارد باید به لحاظ طول، عرض و ارتفاع منطبق با مقادر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه ها باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در برخی شرایط خاص نیاز به جابجایی محموله هایی با مشخصاتی خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه ها وجود دارد که این بارهای خاص ملزم به دریافت پروانه عبور از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند.

وی راه اندازی گشت های نظارتی نامحسوس با مشارکت پلیس راه استان را از جمله اقدامات این اداره کل در راستای برخورد با تخلفات دانست و یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر یکصد تخلف اضافه تناژ به صورت متوسط ماهانه در سیستم ثبت تخلفات اضافه تناژ ثبت و مشمول پرداخت جریمه شده است.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا