آخرین خبرهااستان ها

برخی سریال‌ها بیهوده است|خیلی از رستوران‌ها باید درشان تخته شود|اسرائیل محل تجمع مهاجرین است

امام جمعه آستارا در خطبه‌های نماز جمعه:

تدبیرشرق/امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرصتهای متعدد برای مومنان در ماه مبارک رمضان جهت افزایش تقوا گفت: حرکت در راه خدا امکان ندارد مگر با انجام کارهای نیک و روزه‌دار باید اعمال دیگری را برای تکمیل روزه اش انجام بدهد.

امام جمعه آستارا با اشاره به دعای ۴۴ صحیفه سجادیه در رابطه با ماه مبارک رمضان گفت: بنا به فرموده حضرت امام سجاد (ع) اولین وظیفه روزه دار درک عظمت و بزرگی ماه مبارک رمضان بوده و رمضان تنها ماهی است که در قرآن نامش ذکر شده است.

حافظ نیا دومین وظیفه روزه دار را حفظ حرمت ماه رمضان دانست و بیان کرد: روزه دار باید حرمت رمضان را حفظ کرده و آن را ارج نهد.

وی سومین وظیفه را استعانت از خداوند برای دوری از گناه دانست و گفت: مومن روزه‌دار همواره باید از خداوند کمک خواسته تا تمام اعضا و جوارح بدنش را از گناه و معصیت الهی دور کند.

خطیب جمعه آستارا ماه رمضان را ماه گوش دادن به حرام ندانست و گفت: رمضان ماه گوش دادن به آیات قرآن است و نباید از معارف در این ماه دور شد.

 حافظ نیا سریال های صدا و سیما را بیهوده دانست و تصریح کرد: اینها جز تلف کردن وقت مردم و به نمایش گذاشتن چند بازیگر معلوم الحال هیچ نفعی ندارند و گاهی وقت نماز و قرآن خواندن مردم را هم می گیرند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم خدمات بسیج در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی را کمک به دولت و مردم دانست و بیان کرد: همه مسئولان باید به این عزیزان کمک کنند، بسیج همیشه بدون منت خدمت کرده و بسیجیان یادگار و فرزندان امام هستند.

حافظ نیا با اشاره به هفتم رمضان سالروز وفات حضرت ابوطالب عمو و حامی بزرگ پیامبر (ص) گفت: ایشان همیشه در کنار و حامی سرسخت پیامبر (ص) بودند، ابوطالب و خدیجه بر گردن اسلام حق بزرگی دارند و ما هم برای نظام، انقلاب و رهبری همه کار باید بکنیم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سالروز یوم النکبت روز اعلام موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی گفت: این ها همواره منشأ شر بوده و هدفشان آسیب زدن به دنیای اسلام است، مردم مظلوم فلسطین تا به امروز با دست خالی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و در سایه مقاومت ملت‌های مسلمان آنها را به زانو درآورده اند.

حافظ نیا اسرائیل را محل تجمع مردم مهاجر دانست و گفت: اسرائیل از تار عنکبوت هم سست تر است و مردم آن ها مثل ما اصیل نیستند. اسرائیل رو به افول بوده و نشانه های آن امروز قابل مشاهده است.

امام جمعه آستارا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان گفت: جز خوانی قرآن همواره مورد تاکید ایشان است و محفل انس با قرآن آستارا نیز همواره با استقبال بی نظیر مردم مواجه بوده و این حرکت قابل تقدیر است.

حافظ‌نیا عمل به آموزه های قرآن و پرهیز از توطئه دشمن را از موارد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: در انقلاب مصر رهبران آن به مرور به راه اشتباه رفته و مسیر حسنی مبارک تغییر آنچنانی نکرده و اینها همه حاصل اعتماد به دشمن است.

امام جمعه آستارا تصمیم قاطعانه شورای عالی امنیت ملی کشور در مقابل کشورهای اروپایی مبنی بر کاهش سطح تعهدات ایران را مورد حمایت مردم دانست و گفت: پس از نماز جمعه با راهپیمایی از این اقدام اعلام حمایت می‌کنیم و اروپایی‌ها تاوان اقداماتشان را خواهند داد.

حافظ‌نیا مقابله به مثل را یک الزام جدی در مقابل انگلیس، فرانسه و آلمان دانست و گفت: والله اینها وقت‌کشی می‌کنند و اگر اروپا بخواهد با کشاندن پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل برای ضربه به کشورمان عملی انجام دهد قطعاً پاسخ سختی از ایران دریافت خواهد کرد.

امام جمعه آستارا تذکر مردم به روزه خواران را یک وظیفه اجتماعی و دینی دانست و گفت: وظیفه مومن تذکر محترمانه به روزه خواران است و محدود کردن فعالیت رستوران ها در این ماه یک تصمیم جمعی بوده است.

حافظ نیا با انتقاد از اداره صنعت و معدن گفت: این اداره با این عنوان عریض و طویل گاهی نه صنعت دارد و نه معدن و تجارت! بنده با تشکر از دادستان، نیروی انتظامی و سپاه در همین جا اعلام می‌کنم اخذ مجوز و عدم آن مربوط به نهاد نماز جمعه نبوده و نیست.

وی با انتقاد از بی بند و باری ها و افزایش حجم موسیقی های زنده در رستوران ها و اعطای مجوز در این رابطه گفت: نمی‌توان با مجوز جمهوری اسلامی اعمال خلاف شرع انجام داد، خیلی از اینها باید درشان تخته شده و مجوزشان باطل شود، ما از اقدامات انقلابی دادستان، نیروی انتظامی بسیج و مسئولین مربوطه حمایت کرده و تشکر می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا