سیاسی

سرلشکر باقری: ایران و عراق دو وزنه مهم جهان اسلام هستند

جهان اسلام

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شرایط منطقه و تجربه همکاری‌های نظامی میان ۲ کشور در مقابله با تروریسم، گفت: ایران و عراق، ۲ وزنه مهم جهان اسلام و غرب آسیا محسوب می‌شوند.

به گزارش تدبیر شرق ارتشبد «حامد عطیه خوین» فرمانده هوانیروز ارتش عراق که در رأس هیئتی عالی‌رتبه نظامی به کشورمان سفر کرده، در ادامه دیدارهایی که با فرماندهان عالی‌رتبه نظامی کشورمان داشته است، عصر امروز (پنج‌شنبه) با حضور در محل ستاد کل نیروهای مسلح، با سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر باقری در این دیدار، با بیان این‌که کشور عراق را کشور مقدس، دوست و برادر خود می‌دانیم، بر ضرورت و اهمیت توسعه روابط راهبردی، عملیاتی، فنی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تأکید کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این‌که امنیت و توسعه کشور عراق را امنیت و توسعه کشور خودمان می‌دانیم، گفت: ما با تمام قوا در کنار شما هستیم.

سرلشکر باقری با اشاره به شرایط منطقه و تجربه همکاری‌های نظامی میان ۲ کشور در مقابله با تروریسم، گفت: ایران و عراق، ۲ وزنه مهم جهان اسلام و غرب آسیا محسوب می‌شوند که با همکاری‌های دوجانبه، می‌توانند نقش مهمی را در تحکیم صلح، امنیت و ثبات منطقه ایفا کنند.

همچنین ارتشبد «حامد عطیه خوین» که در این دیدار سپهبد «جبار عبید کاظم حسن الدراجی» فرمانده پدافند هوایی ارتش عراق و سپهبد «احمد جاسم المعارج» فرمانده نیروی دریایی ارتش عراق، وی را همراهی می‌کردند، با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق برای مقابله با داعش و تروریست‌های تکفیری، تاکید کرد: ما از ایران جز صداقت ندیده‌ایم و در جنگ با داعش تجربیات سختی را پشت سر گذاشتیم.
وی افزود: بغداد تا مرز سقوط نزدیک شده بود و همه دوستان و هم‌پیمانان ما عقب‌نشینی کردند و ما جز برادران ایرانی هیچ‌کسی را در میدان نیافتیم.

فرمانده هوانیروز ارتش عراق گفت: در پایان خواهان توسعه روابط میان دو کشور هستیم.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا