استان هااقتصادی

تبدیل تالاب انزلی به پروژه ملی گردشگری

تالاب

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: امیدواریم تالاب بین المللی انزلی به زودی به مقصد اصلی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

به گزارش تدبیر شرق شهرود امیر انتخابی از اجرای سه طرح ملی مرتبط با گردشگری در این استان خبر داد و گفت: امیدواریم تالاب بین المللی انزلی به زودی به مقصد اصلی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
وی ادامه داد: تالاب بین المللی انزلی یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی و گردشگری استان گیلان محسوب می شود که حفاظت و احیای آن به ویژه در سال های اخیر همواره مورد توجه بوده است.
امیر انتخابی افزود: هم اکنون مطالعات جامع به منظور تبدیل این تالاب بین المللی به یک پروژه ملی گردشگری در دستور کار قرار گرفته است، با تبدیل تالاب بین المللی انزلی به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های اکوتوریسمی کشور علاوه بر جذب گردشگران داخلی شاهد جذب گردشگران خارجی و تولید ثروت ملی از طریق این تالاب خواهیم بود.
وی با بیان اینکه ایجاد واگن های وی آی پی در خط ریلی قزوین – رشت را یکی دیگر از پروژهای ملی گردشگری عنوان کرد که در استان گیلان در حال پیگیری است افزود: متولی اصلی این پروژه استانداری است که قرار است با خرید واگن های وی آی پی، شرایط سفر لوکس گردشگری به سواحل استان گیلان را از طریق خط ریلی فراهم کند.
امیر انتخابی اضافه کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم این خط ریلی گردشگری را بعد از رشت به آستارا و سپس به سمت باکو هدایت کنیم تا شاهد راه اندازی خط توریستی ریلی بین المللی در استان گیلان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: پروژه تبدیل سدهای خاکی استان گیلان که کشاورزان از گذشته های دور برای ذخیره آب از آنها استفاده می کردند به مکان های گردشگری، از دیگر پروژه های مهم گردشگری استان است که اجرایی شدن آن در سطح ملی در حال پیگیری است.
به گفته امیر انتخابی هر چند جامعه محلی با این امر تا حدود زیادی مخالفت دارد اما در نهایت راه اندازی پروژه های گردشگری به نفع آنها تمام خواهد شد.
امیر انتخابی در تشریح این موضوع افزود: در این سدهای خاکی می توان انواع ورزش های آبی را راه اندازی و به گردشگران ورودی خدمات رسانی متفاوتی ارائه داد که در نهایت رضایت گردشگران و جامعه محلی را به دنبال خواهد داشت.
وی یکی دیگر از برنامه های این اداره کل را توسعه توریسم فرهنگی با تاکید بر بازدید گردشگران از جاذبه های تاریخی و مذهبی استان عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با انجام برنامه ریزی مناسب در جذب گردشگر، این بخش از توریسم استان را بیش از پیش فعال کنیم.
امیر انتخابی توسعه توریسم سلامت و جذب گردشگران کشورهای همسایه برای استفاده از تجهیزات پزشکی گیلان را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده این استان برای توسعه گردشگری استان گیلان عنوان کرد.
/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا