آخرین خبرهاملی

علی سحر خیز(عضو حزب ندای ایرانیان):راه نجات کشور و تضمین آینده نظام و انقلاب در گرو همین تغییر سریع نسلی است

تدبیرشرق/سحر خیز (عضو حزب ندای ایرانیان) در خصوص اینکه حاکمیت و به ویژه دولت تا چه اندازه به جوان گرایی اعتقاد دارد و عملکردش در این حوزه چگونه است؟، گفت:به نظرم جواب قاطع به این سئوال امکان پذیبر نیست.حتماً تقسیم رویکرد انقلاب به سه دوره تاریخی در استفاده از جوانان ضروری است.وی در ادامه سخنانش افزود: «دوره طبیعی» شروع انقلاب و حضور همگانی ملت و پررنگ جوانان در ساختار قدرت و مدیریت میدانی جنگ، به هرحال در آن زمان به دلیل تغییر حکومت جوانان انقلابی مناصب اداری و اجرایی را به نحو طبیعی برعهده گرفتند و دوران آزمون و خطا را در حکمرانی آغاز کردند. «دوره تصنعی»که شاید آنرا به خصوص در اواسط دهه دوم و سوم انقلاب به شکل ملموس می‌توان پیدا کرد،به عبارتی استفاده از جوانان در پست های پایه و میانی به نحو محدود و صرفا برای ارائه بیلان و ژست جوانگرایی متجلی می‌شد، همچنین «دوره مقاومتی»که به خصوص در دهه چهارم انقلاب و تاکنون از حیث مقاومت بی محابا و عریان بخشی از حاکمیت و مدیران پیر سالار با جوانگرایی همراه است.
عضو حزب ندای ایرانیان گفت: قطعا قانون منع به کارگیری بازنشستگان و به خصوص بیانیه خطیر “گام دوم انقلاب اسلامی ” مقام معظم رهبری بر مبنای پاسخ به همین «دوره مقاومتی» تجویز شده است.
سحر خیز با بیان اینکه تقارن این امر با صدرات دولت تدبیر وامید ، مصادف با بروز بارقه هایی کمرنگ از جوانگرایی و استفاده نسبی مطلوب از ظرفیت این نسل گردیده است، گفت: البته به دلیل همان انگاره های دوره مقاومتی چندان تا کنون چشمگیر نبوده است.
وی در پاسخ به اینکه بهره گیری از جوانان در مناصب مدیریتی چقدر می تواند به ما در عبور از مشکلات کمک کند، اظهار داشت: بنده فکر می‌کنم راه نجات کشور و تضمین آینده نظام و انقلاب در گرو همین تغییر سریع نسلی است. تفکر نو، مدرن و پویا در کنار آمیختگی با مفاهیم اعتقادی و انقلابی جوانان زمینه عبور از این دوران سخت را سبب می‌گردد.
عضو حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مسلما عملکرد قابل دفاع معدود جوانان حاضر درکابینه شاهد مثالی در خور برای ضرورت و کیفیت جوانگرایی در مرتفع نمودن مشکلات خواهد بود، گفت: به هرحال این راهی ست که کشورهای توسعه یافته پیش از ما و نه مقطعی در آن قدم گذارده اند و تا حدودی غیرقابل کتمان در حیطه های گوناگون موردنیازبشری موفق نیز بوده اند.
علی سحر خیز در خصوص پیشنهادش به مجموعه تصمیم گیرندگان کشوردر شرایط کنونی گفت: پیشنهاد بنده ساده است؛ گذشتن از خود برای ایران و نظام،عمل به مرقانون و بیانیه گام دوم انقلاب،عدم مقاومت عینی با تغییر نسلی،عدم بسنده به استفاده از جوانان در پستهای تشریفاتی یا غیر معتبر چون مشاور و..، پذیرش تغییر ماهیت نسلی و تفاوت نگرش به جهان بینی اجتماعی پیرسالار که این لزوما مغایر با باورهای اعتقادی ما نیست، همچنین فرهنگ سازی جوانگرایانه و تعالی ذات این کلمه از ژست به باور عمیق حتی شرعی و انسانی، می باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا