آخرین خبرهااستان هااسلایدر

با آزادسازی بستر رودخانه ها نگرانی گیلان برای سیل برطرف می شود/امکان وقوع آسیب در پایین دست سد شهربیجار اندک است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان:

تدبیرشرق/وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص احتمال وقوع سیل و آمادگی این شرکت با بیان اینکه رودخانه ها و سواحل آن با همکاری و هماهنگی اداراتی نظیر راه و شهرسازی و بنیاد مسکن پایش و بازه های آسیب پذیر و سازه های تقاطعی را با مشکلات هرساله شناسایی و به‌روزرسانی می‌شود اظهار داشت: برای اصلاح آنها نیازمند ارتباط بیشتر و تامین اعتبار ویژه برای آزادسازی تصرفات غیرقانونی با همکاری فرمانداری ها و استانداری هستیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و سواحل بر مبنای اعتبارات مصوب از محل اعتبارات ملی یا از طریق اعتبارات استانی انجام می شود گفت: سهم اعتبارات طبعا به مراتب بیشتر است و در این ارتباط طرح ها و ساماندهی به وسیله مشاوران ذیصلاح در هر رشته مهندسی روزانه تقسیم پس از تایید با تاکید بر آزادسازی و احیا رودخانه ها اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: سد سفیدرود با توجه به سر ریز شدن آن در مقطع کنونی  درصورت وقوع بارش ها شدید در سطح حوضه آبریز به دلیل سرریز بودن سدها بالادست و افزایش دبی رودخانه سفید رود بیش از میزان فعلی می‌تواند مشکلاتی را در طول رودخانه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در مورد سد شهربیجار در صورت بارندگی قابل ملاحظه در حوضه آبریز شهربیجار امکان سرریز شدن سد وجود دارد افزود:به دلیل عدم پوشش برفی قابل ملاحظه در حوضه آبریز سد و ظرفیت ۱۵ میلیون متر مکعبی موجود وقوع سرریز امکان آسیب رسانی به مناطق پایین دست اندک است.

خرمی در پایان خاطرنشان کرد:با آزاد سازی بستر ۲۵ ساله هر ۲رودخانه سفید رود و ذیلکی رود و تحقق کامل آن درآینده نگرانی در این خصوص برطرف می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا