آخرین خبرهااستان ها

بازدید استاندار گیلان از یک بانک نشاء برنج و گفت‌و‌گوی صمیمی با کشاورزان در غرب گیلان

تدبیرشرق/دکتر مصطفی سالاری در جریان بازدید از یک بانک نشاء ،روند کاشت بذر در خزانه و آماده‌سازی برای کشت در مزارع را مورد بازدید قرار داد و به گفت‌و‌گوی صمیمی با تعدادی از کشاورزان منطقه پرداخت.

سالاری در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت توسعه فضای کسب و کار به ویژه در حوزه کشاورزی گیلان اظهار داشت: باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح آن دسته از واحدهای تولیدی که در ایام مشخصی از سال فعالیت دارند و در دیگر فصول بیکار هستند را به سمت و سوی اشتغال سودآور پایدار و دائم سوق دهیم.

وی افزود:نباید سرمایه ای که برای تاسیس یک واحد تولیدی هزینه شده نادیده گرفته شود و از همین رو لازم است تا نسبت به اجرای دیگر طرح هایی که با امکانات و ظرفیت این نوع تاسیسات همخوانی دارد در دیگر ایام سال اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان رونق اقتصادی و اشتغال را در گرو بهره گیری از ظرفیت‌های موجود خواند و گفت: باید به مقوله آموزش مهارت های مرتبط با امکانات هم توجه ویژه ای داشت.

در اغلب نقاط استان های گیلان و مازندران، عملیات کاشت بذر در خزانه تا اواسط فروردین ماه ، عملیات نشاء کاری از اوایل تا اواسط اردیبهشت ماه و برداشت شلتوک برنج اواخر تابستان انجام می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا