آخرین خبرهااستان ها

از انتقاد شدید به واردات زمینی و آسمانی برنج تا گلایه نماینده لاهیجان از راه‌های ناایمن

در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان مطرح شد:

تدبیرشرق/محمدصادق حسنی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در سال ۱۳۹۸ در سالن غدیر استانداری با اشاره به تخصیص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند استان‌های شمالی، اظهار کرد: دولت این میزان از اعتبار را در ابتدا در اختیار محیط‌ زیست قرار داد اما مجلس با اصلاحیه این اعتبار را در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌ها قرار داده و محیط‌ زیست را ناظر بر اجرای آن کرده است.

وی با انتقاد از بازار برنج و عدم نظارت در آن از سوی دولت افزود: حدود سه سال با فریاد و نرمش تلاش کردم تا بازار برنج را مدیریت کنم اما پس از سه سال نحوه مدیریت بازار برنج رضایت‌بخش نیست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه برنج اقتصاد نخست استان گیلان است گفت: نمی‌دانم چه برنامه‌ای در کشور حاکم است که در فصل برداشت برنج از زمین و آسمان وارد گیلان می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه بالای تولید و تنگی معیشتی در بین کشاورزان که آن‌ها را مجبور می‌کند محصول خود را در ابتدای برداشت بفروشند بیان کرد: درحالی‌که کشاورز تمام برنج خود را در ابتدای برداشت فروخته طی اسفند سال گذشته شاهد افزایش ۶ هزار تومانی قیمت برنج بودیم و این میزان از عدم نظارت بر بازار به‌هیچ‌وجه برای کشاورز رضایت‌بخش نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در خصوص نحوه مدیریت بازار و واردات برنج تذکرات لازم به وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی داده شده گفت: در حالی برنج رو به رشد می‌رود که کشاورزان ما برنجی در دست ندارند و تنها محصول تولید می‌کنند و سودش را دلالان می‌برند.

گلایه نماینده لاهیجان و سیاهکل از راه‌های ناایمن و عدم اقدام درخور در پیشروی آب و ریزش کوه

ذبیح‌الله نیکفر نیز در نخستین شورای برنامه‌ریزی استان در سال ۹۸ در سالن غدیر استانداری با اشاره به جان باختن تعداد کثیری از شهروندان لاهیجان و سیاهکل در جاده‌های ناایمن اظهار کرد: طی سال گذشته ۴۰ تن از شهروندان لاهیجان و سیاهکل در جاده‌های غیر ایمن که جزو پروژه‌های مصوب رئیس‌جمهوری بود و بلاتکلیف ماند، فوت شده‌اند.

وی با اشاره به مخاطرات ایجاد شده در راه کارخانه سیمان به دیلمان سیاهکل، افزود: علیرغم اینکه کارخانه سیمان دیلمان مخاطرات زیست‌محیطی را برای مردم به وجود می‌آورد، مردم در تردد در منتهی‌الیه این محور دچار مشکلات هستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشروی آب‌های ساحل در لاهیجان، گفت: چندین سال است که آب ساحل در بخش رودبنه لاهیجان پیشروی داشته و علیرغم اینکه ریزش کوه نیز در حوزه انتخابیه داریم هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر تزریق اعتبار و تسریع در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در شرق گیلان افزود: ۲۰ کیلومتر از خط انتقال شرق گیلان که به ۲۴ هزار خانوار آب‌رسانی می‌کند نیاز به تسریع در تجهیز و تزریق اعتبار هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا