آخرین خبرهااستان ها

تقدیر استاندار گیلان از دولت آذربایجان به جهت کمک به سیل زدگان کشور

تدبیرشرق/صبح امروز دکتر سالاری با هیئتی از جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار گیلان در این نشست با بیان اینکه ۲۴ استان کشور طی روزهای اخیر با مشکل سیل مواجه شدند،اظهار داشت: دیگر استان ها نیز تجهیزات و ماشین آلات خود را برای کمک به مناطق خسارت دیده به استان های سیل زده اعزام کردند.

وی تلاش مردم ایران و دیگر کشورها برای کمک به سیل زدگان را جلوه ای از نوع دوستی،وحدت و همکاری خواند و افزود: در این بین کشور دوست و برادر “آذربایجان” از همان روزهای ابتدایی با ارسال پیام های مختلف از سوی رئیس جمهوری و وزرای آن کشور مراتب همدردی و کمک های خود را اعلام کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تقدیر از حسن همکاری دولت آذربایجان در این حادثه،تصریح کرد: نشست های روسای جمهور دو کشور طی ماه های اخیر و مذاکره در جهت توسعه اقتصادی،تجاری و فرهنگی موجب شده تا پیوند این دو کشور بیش از پیش مستحکم شود.

سالاری به رودخانه مرزی ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از بروز سیل در بخش های حاشیه این مسیر آبی ،باید مبحث لایروبی آن از سوی دو کشور به صورت جدی پیگیری شود.

استاندار گیلان بار دیگر از دولت آذربایجان به وِیژه رییس جمهوری آن به جهت همکاری با دولت ایران و حضور مسئولان آن کشور در استان گیلان برای تحویل محموله کمک به سیل زدگان تقدیر کرد و گفت: امید است تا کشور آذربایجان از حادثه مصون باشد و ملت ایران در رویدادهای شاد و رخدادهایی که توسعه و پیشرفت آذربایجان را به همراه دارد، در کنار آنان قرار بگیرد.

در ادامه صابر باقر اف معاون پشتیبانی وزارت حالت فوق العاده جمهوری آذربایجان ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب دیده در بحران سیل اخیر اظهار داشت: آذربایجان و ایران دارای مشترکات فرهنگی بسیاری هستند و دوست و برادر تلقی می شوند.

وی هدف از کمک به سیل زدگان را نمایش جلوه های همدلی و برادری دو ملت ایران و آذربایجان دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان آمادگی برای استمرا کمک رسانی به ملت شریف ایران را دارد.

لازم به ذکر است که محموله کمک های کشور جمهوری آذربایجان به سیل زدگان جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از مرز زمینی آستارا وارد کشور شده و در قالب ۱۶ دستگاه خودروی سنگین اقلامی همچون قایق، پمپ تخلیه آب، جلیقه نجات، چادر اسکان ۵ نفره، لوازم آشپزخانه، کالای خواب، لباس نجات، لباس کار و نیز دو دستگاه بیل مکانیکی را برای اعزام به مناطق سیل زده ایران ارسال کرده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا