آخرین خبرهاسیاسیملی

حقیقت‌پور: امروز آمریکایی‌ها فکر نکنند، پاسدارها فقط در ایران هستند

واکنش سپاه پاسداران به کوچک‌ترین تعرض آمریکا، مهلک‌تر و کشنده‌تر خواهد بود

رئیس مجلس شورای اسلامی

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند و اقدامی علیه سپاه اقدامی انجام دهند، مطمئن باشند ضربه دومی که سپاه طراحی خواهد کرد بزرگتر، مهلک‌تر و کشنده‌تر خواهد بود و مادران آمریکایی تحمل دریافت جنازه بچه‌های نظامی‌شان را نخواهند داشت.

امید کرمانی‌ها: دولت ترامپ در اقدامی غیرمتعارف به لحاظ مقررات و معاهدات جهانی و حتی بی سابقه در آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در میان گروه‌های تروریستی قرار داد.

این اقدام بلافاصله با واکنش ارکان مختلف حاکمیت در ایران مواجه شد. سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد «با این حماقت، ارتش آمریکا و نیروهای امنیتی آرامش امروز را نخواهند داشت».

ظریف نیز در نامه ای به شورای عالی امنیت ملی از این شورا خواست تا  بر اساس «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» مصوب مجلس شورای اسلامی، نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به «سنتکام» را در فهرست گروه‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت «نظامیان آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند».

ساعتی از این اظهارنظر حشمت الله فلاحت پیشه نگذشته بود که شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای به اقدام آمریکا واکنش نشان داد و در اقدام متقابل رژیم ایالات متحده آمریکا را دولت حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام و تمامی نیروهای وابسته به آن را گروهک تروریستی نامید.

منصور حقیقت پور در واکنش به اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی به خبرآنلاین گفت: اقدام متقابل و قرار دادن نام نظامیان آمریکایی در لیست گروه های تروریستی حداقل کاری است که در واکنش به اقدام قلدرمابانه آمریکا می توانیم انجام دهیم.

وی افزود: اگر قرار باشد آمریکایی ها دست از پا خطا کنند و اقدامی علیه سپاه اقدامی انجام دهند، مطمئن باشند ضربه دومی که سپاه طراحی خواهد کرد بزرگتر، مهلک تر و کشنده تر خواهد بود و مادران آمریکایی تحمل دریافت جنازه بچه های نظامی شان را نخواهند داشت.

مشاور امنیت ملی رئیس مجلس اظهار کرد: امروز فرهنگ پاسداری فرامرزی شده است، امروز آمریکایی ها فکر نکنند، پاسدارها فقط در ایران هستند، خیر این طور نیست. فرهنگ پاسداری امروز دنیا را گرفته است که نمونه های روشنش را می توان در سوریه، یمن، الجزایر، عراق و افغانستان دید. بنابراین بعید است آمریکایی ها از این مهلکه سالم بتوانند خارج شوند.

وی با اشاره به پشتوانه عملی مواضع فرمانده کل سپاه که اعلام کرد نظامیان آمریکا روی آرامش در منطقه را نخواهند دید، ادامه داد: اگر آمریکایی ها براساس اتهام ناروا بخواهند کوچکترین اقدامی علیه پاسداران در دنیا انجام دهند، قطعا جوابی بزرگتر از اقدام شان را دریافت خواهند کرد.

حقیقت پور یادآور شد: قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی توسط آمریکا به هیچ وجه روی قدرت ایران در منطقه تأثیری نخواهد داشت. این اقدام آنها از روی عصبانیت انجام شد. من از بچه های سپاه متشکرم که توانستند دشمن را اینقدر عصبانی کنند و بر اثر این عصبانیت آمریکا دست به اقدام نابخردانه زد.

وی با بیان اینکه اقدامات سپاه در سطح منطقه به آمریکایی ها شکست های سنگینی را تحمیل کرده است، افزود: کل نظام اعم از دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی یکپارچه مقابل این اقدام آمریکایی ها محکم خواهند ایستاد چون به مثابه تهدید امنیت ملی است. الان در فضای مجازی کمپین من پاسدارم ایجاد شده که واکنشی در مقابل آمریکا و اذناب شان در منطقه محسوب می شود.

۲۳۲۱۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا