آخرین خبرهااستان ها

جامعه از لجام گسیختگی فرهنگی رنج می‌برد | ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان هنوز فعال نیست

نماینده ولی فقیه در گیلان:

تدبیرشرق/آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان با تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی ناب‌ترین دانش‌آموزان هستند.

وی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و انجمن اسلامی دانشجویی را دو بال یک پیکر عنوان کرد و افزود: تمام دستگاه‌هایی که در راستای ارزش‌های انقلاب در تلاش هستند باید از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی حمایت کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی باید مسلح به دانش روز باشد، تصریح کرد: تقوا و وجود روابط عمومی سالم از دیگر ویژگی‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی باید باشد.

آیت‌الله فلاحتی به بزک کردن لکه‌های سیاه جامعه برای تاثیرگذاری در نسل چهارم انقلاب توسط دشمن اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان نسبت به حوادث مربوط به دوران دفاع مقدس باید از آگاهی لازم برخوردار باشند زیرا ۸ سال جنگ تحمیلی به قدمت ۸ هزار سال تاریخ ایران جایگاه دارد.

وی ادامه داد: تمام زیبایی‌هایی که در یک ملت می‌خواهد تحقق پیدا کند در دوران دفاع مقدس برای مردم ایران اتفاق افتاده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه توجه به مسائل شرعی دانش‌آموزان حائز اهمیت است، بیان کرد: سالم بودن معنوی دانش‌آموزان از موضوع‌های مهم است.

آیت‌الله فلاحتی، داشتن تقوا را لازمه هر بنیاد و سازمانی برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در راس برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی است.

وی با بیان اینکه نخبه یابی یکی از وظایف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی است، اظهار کرد: در سلسله دانش‌آموزی مدیران را تشخیص داده و شناسایی کنید.

امام جمعه رشت، یکی از علل ویرانگری در سامانه‌های سیاسی و اقتصادی جامعه را نبود نخبه یابی در سن نوجوانی ذکر کرد و یادآور شد: افرادی که دارای سرعت علمی، سلامت و انقلابی هستند را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه جوانان امروز به مراتب انقلابی‌تر از جوانان ابتدای انقلاب هستند، بیان کرد: در بخش‌های مختلف جامعه رشد تصاعدی داشتیم.

وی به دین باوری ۹۵ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: مردم ما پذیرفتند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار ارتقای گرایش به تولید و توجه به دانش در مراکز علمی کشور شد و تصریح کرد: کسب دانش تنها برای اشتغال نبوده بلکه برای رسیدن به قله‌های رفیع است و در این زمینه دانش قابل مقایسه با دیگر موضوع‌ها نیست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه تربیت باید در راس برنامه‌های متولیان امر باشد، خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی می‌تواند در راستای تربیت دانش‌آموزان تلاش کنند.

وی بر همگرایی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: مسئولان باید در تمام پروسه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به دانشگاه و حوزه توجه داشته باشند.

امام جمعه رشت با اشاره به تشکیل سه جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در سال ۹۷، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیشرفت‌هایی در شورای مذکور داشتیم اما هنوز از شورای فرهنگ عمومی استان راضی نیستم.

آیت‌الله فلاحتی به ویرانگری در دو عرصه فرهنگ و عفت عمومی و اقتصاد جامعه اشاره کرد و یادآور شد: زیربنای اقتصادی زمانی موفق است که فرهنگ جامعه درست شود.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان هنوز فعال نیست، اظهار کرد: هنوز کسی که در عرصه امر به معروف و نهی از منکر بتواند مجاهدانه تلاش کند، را پیدا نکردیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، گفتمان جامعه را برپایه مسائل اقتصادی عنوان کرد و افزود: گفتمان ما فرهنگی نیست و جامعه از لجام گسیختگی فرهنگی رنج می‌برد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید براینکه فعالیت فرهنگی باید در فضایی آرام و به دور از دغدغه انجام شود، بیان کرد: فعالیت فرهنگی باید با تدبیر و به دور از هیاهو و غوغاسالاری باشد.

وی، بزرگ ترین دغدغه جامعه را عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: عفاف و حجاب باید نخستین دغدغه مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی جامعه باشد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی سنگر فکری و فرهنگی جامعه

یاسر تقوی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: اتحادیه مذکور مسئولیت تربیت نیروی انسانی و جریان ساز انقلابی را به عهده دارد.

وی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی را سنگر فکری و فرهنگی توصیف کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری مسئولیت تمدن سازی اسلامی را به عهده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی گذاشته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا