آخرین خبرهاحوادثخبر داغفوری

با گذشت ۱۸ روز از سیلاب؛ وضعیت آق‌قلا هم‌چنان بحرانی است

شهرستان آق قلا

فرماندار شهرستان آق قلا با بیان این‌که وضعیت آق‌قلا هم‌چنان بحرانی است، ‌گفت: با وجود تمام تلاش‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، ولی باز هم بخشی از شهر آق قلا همچنان دچار آبگرفتگی است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، امانگلدی ضمیر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با گذشت ۱۸ روز از آبگرفتگی در این شهر و همه تلاش‌های صورت گرفته، بدلیل ورود آب‌های ناشی از سرریز سدهای استان و رواناب‌های منطقه زرین گل نتوانستیم روند کاهشی که تا چهار روز گذشته ادامه داشت را پایدار کنیم و از این بابت شرمنده مردم هستیم.

وی افزود: برای کاهش روند ورود آب به شهر آق‌قلا تصمیم گرفته شد که خندق و خاکریز بزرگی در بالادست شهر آق‌قلا ایجاد شود. این کار از روز گذشته با بکارگیری ۱۲ دستگاه بیل مکانیکی آغاز شد.

ضمیر بیان کرد:‌ با این اقدام در صورت طغیان رودخانه در روزهای آینده، می‌توان روند ورود به شهر را کاهش داد.

فرماندار شهرستان آق قلا تصریح کرد: در پنج محله شهر آق‌قلا هم‌چنان بین نیم متر تا بیش از یک متر آب وجود دارد.

وی با بیان این‌که‌ شیب کم زمین در این محلات روند تخلیه آب را با کندی مواجه کرده است، گفت: با اقداماتی که در نظر گرفته شده به دنبال کاهش ورود آب گرگانرود به شهر و کاهش میزان سر ریز سد وشمگیر هستیم.

ضمیر تاکید کرد: ساکنان محلاتی که ۱۸ روز درگیر آبگرفتگی هستند، برای بازگشت عجله نکنند و در خانه‌های خود ساکن نشوند زیرا احتمال نشست در آنها وجود دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا