آخرین خبرهااستان ها

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان به استان گیلان برای توسعه اشتغال روستایی

قربانی خبرداد:

محمد حسین قربانی با بیان اینکه همه نهادها و ارگان‌ها وظیفه‌دارند به رونق تولید در کشور توجه کنند، اظهار کرد: اگر بخواهیم در کشور به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، رشد اقتصادی، اشتغال و معیشت مردم کمک کنیم باید تولید را در کشور رونق و کیفیت محصولات را بالا ببریم.

وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به مسئله رونق تولید و اشتغال در کشور گفت: اگر یک کشور بخواهد روبه‌پیشرفت رفته و‌ مردمانش در آرامش زندگی کنند باید به مسئله ایجاد اشتغال و رونق تولید توجه جدی کند که انتخاب شعار سال به‌عنوان سال رونق تولید نشان‌دهنده توجه ویژه ایشان به این امر است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مجلس در بودجه سال ۹۸ تأکید ویژه‌ای به مسئله تولید و اشتغال داشته، افزود: نگاه مجلس عدم وابستگی بودجه به نفت و‌ توجه به تولیدات داخل بوده که برای انجام این کار ۴.۵ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی کشور اختصاص‌یافته است.

قربانی با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال روستایی بیان کرد: اگر اشتغال در روستاها فعال و تولید در آن مناطق رونق پیدا کند برای کشور بسیار مفید خواهد بود به همین منظور از صندوق توسعه برای اشتغال روستایی مبالغی در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان به استان گیلان برای توسعه اشتغال روستایی تصریح کرد: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی مبلغ اختصاص‌یافته به استان گیلان از صندوق توسعه، مسؤولان اجرایی استان با محوریت استاندار باید برای ایجاد اشتغال روستایی تلاش کنند تا این امر مانع مهاجرت روستانشینان به شهر شود‌.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه ۹۸ به حوزه بهداشت و سلامت توجه ویژه‌ای شده، افزود: علیرغم اینکه در بودجه سال ۹۸ افزایش هشت‌درصدی را شاهد بودیم اما در حوزه بهداشت و دفاعی کشور با توجه به اهمیت این دو حوزه، شاهد افزایش ۱۰ درصدی بودیم.

قربانی با ابراز نگرانی از کمبود بودجه دولت در حوزه‌های عمرانی بیان کرد: با توجه به سیل اخیر در کشور، دولت اگر بخواهد به بازسازی آن مناطق کمک کند برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در دیگر استان‌ها با مشکل مواجه خواهد شد لذا از مسؤولان می‌خواهم ضمن بازسازی هرچه سریع‌تر مناطق سیل‌زده به تکمیل دیگر پروژه‌های عمرانی توجه کنند.

وی تنها راه‌حل برای جبران کمبود بودجه را اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور دانست و افزود: اگر بخواهیم در سال ۹۸ در حوزه بودجه به هیچ مشکلی برخورد نکرده و‌ نواقص آن برطرف شود، باید در پایان خرداد ۹۸ اصلاح ساختار در مجلس شورای اسلامی انجام شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا