آخرین خبرهااستان هایادداشت

زندگی مردم را فدای عقده گشایی سیاسی نکنیم

نگاهی به بی اخلاقی های یک پایگاه خبری نسبت به استاندار گیلان:

تدبیرشرق/چندی قبل در یادداشتی تحت عنوان «تقوا میعار سنجش هر فرد» مقدار بسیار زیادی از معیار های باطلی که افراد را با آن مورد سنجش قرار می دهند بیان کردم. اما حالا می خواهم از بی اخلاقی بعضی از دوستان به اصطلاح حزب اللهی صاحب تریبون بگویم. دوستانی که حقیر را می شناسند این موضوع را می دانند که تاکنون قلم به مزد هیچ جریانی نبوده ام از چپ چپ گرفته تا راست راست و چارچوب فکری بنده مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی بدون تعلق خاطر به هیچ جناحی است و درصدد نمایش حقایق به مردم هستم.

مدتی است که مخاطب پایگاه خبری گیلانستان هستم و در این مدت بی اخلاقی هایی از این پایگاه خبری در قبال استاندار گیلان، آقای سالاری، دیده ام. بی اخلاقی هایی که به هیچ عنوان طعم نقد منصفانه و مشفقانه مدنظر حضرت آقا را نمیدهد و بیشتر چاشنی عقده گشایی در عرصه سیاسی دارد.

ویدیویی در روز ۴ بهمن ۱۳۹۷ از استاندار گیلان منتشر شد که در آن ویدیو استاندار به شدت با تشریفات زائد برای استقبال از شخص خودشان مخالفت می کنند و در طی بخشنامه ای خطاب به مدیران شهرستانی دستور جمع آوری اینگونه تشریفات را می دهند که مورد توجه و تفقد افکار عمومی استان و حتی کشور قرار می گیرد و حتی در بخش خبری ۲۰:۳۰ این ویدیو منتشر می شود. در همان روز پایگاه خبری گیلانستان در مقام یک پایگاه خبری انقلابی بیش از اینکه از این سخنان استاندار که در جهت منافع کشور و استان بوده دفاع و حتی اینگونه برخورد را تشویق نماید در کانال تلگرامی این پایگاه تیتر عجیب و غریبی را می زند که بیشتر در جهت سیاه نمایی وضعیت، کارکرد دارد نه تشویق بیشتر برای انجام هر چه بهتر و مطلوب تر این حرکت!

اینکه استاندار اسراف بیت المال را به باد انتقاد می گیرد قطعا خبر از این اسراف دارد و معترف به این اسراف هم هست. کما اینکه حضرت آقا در سطح کشور هم به اسراف در بیت المال معترف است و این تذکر متعلق به دوره خاصی هم نیست و در همه ی دوره ها گفته شده اگر چه سرمنشاء این اشرافیگری نیز دولت سازندگی بود. برای مثال:

ما اگر بخواهیم تجمل و اشرافیگرى و اسراف و زیاده‏روى را – که واقعاً بلاى بزرگى است – از جامعه‏مان ریشه‏کن کنیم، با حرف و گفتن نمی شود؛ که از یک طرف بگوئیم و از طرف دیگر مردم نگاه کنند و ببینند عملمان جور دیگر است! باید عمل کنیم. عمل ما بایستى مؤید و دلیل و شاهد بر حرف هاى ما باشد تا اینکه اثر بکند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‏جمهوری و اعضاى هیئت دولت-۲/۶/۱۳۸۷

اما نکته بسیاری مهمی که هم در نطق رهبری وجود دارد و هم در سخن استاندار، نقد این رویه است و استاندار با ابلاغ بخشنامه درصدد برچیدن این رویه حداقل در سطح مدیریتی خود می باشد و این موضوع قابل تقدیر است و قطعا تیتری که باید برای این خبر در نظر گرفت تمجیدی است نه تیتری که مسبب تخلیه انرژی نشاط از خدمت گردد.

حضرت آقا در سخنرانی ۱۵ شهریور ۹۷ در جمع تمایندگان مجلس خبرگان رهبری به همین موضوع اشاره مستقیم کردند و گفتند: نباید فضای عمومی کشور بگونه ای شود که اقدامات و تبلیغات مثبت قابل باور نباشند اما سخن دروغ دشمن قابل باور شود زیرا این وضعیت بسیار خطرناک است.

در حال حاضر اینقدر به سیاه نمایی پرداخته شده(گرچه رویکرد کلی دولت نیز تاثیر شدیدی در این سیاه نمایی دارد) که دیگر مردم خبرهای جعلی و فضایی ضدانقلاب را از اخبار موثق و منتشره جمهوری اسلامی بیشتر قبول دارند.

دومین خبری که کاملا خلاف واقع بیان شد مربوط به روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ و روز طبیعت بود.

خبر منتشر شده در کانال تلگرامی گیلانستان با تیتر «سیزده بدر استاندار گیلان» کاملا کذب محض می باشد و خلاف واقع.

سفر استاندار به شهر بیجار از توابع شهرستان رودبار اصلا در روز ۱۲ فروردین اتفاق افتاد و خبرش در روز ۱۳ فروردین منتشر شد. استاندار برای بازدید از ساکنین پشت سد آیت الله بهجت شهر بیجار به آن منطقه رفته و در طی حرکتی مسئولانه به برنامه ریزی انتقال ساکنین از منطقه پشت سد آیت الله بهجت به مکان امن متناسب با کسب و کار خودشان پرداختند.

ماجرا از این قرار است که در زمان آبگیری این سد برخی از ساکنین اطراف این سد پشت دریاچه قرار گرفتند و با سختی هایی از حیث دسترسی و زندگی در آن شرایط روبه رو هستند و تنها راه دسترسی آن ها بوسیله قایق ممکن است. حال استاندار به همراه برخی مسئولین با قایق برای بازدید از شرایط زندگی آن ها به پشت دریاچه رفتند و دوستان پایگاه خبری گیلانستان در طی اقدامی زشت نوشتند استاندار گیلان در طبیعت زیبای روستای سرسبز و دیدنی شهر بیجار از توابع رودبار «همراه با قایق سواری در رودخانه».

اگر دغدغه این دوستان مردم اند پس استاندار کاملا کار مطلوبی را انجام داده و اگر مردم در این میان قرار است فدای کشمکش های سیاسی شوند پس دیگر لازم نیست این دوستان در بزنگاه های سیاسی از مردم دم بزنند و شاید هم بخاطر همین موضوع است که مردم برای حرف هایمان ارزشی قائل نیستند.

هدف حقیر از این یادداشت تایید عملکرد کامل استاندار نیست کمااینکه قطعا عملکردشان در خیلی از موارد قابل دفاع است بلکه هدف از این یادداشت جداسازی جریان واقعی انقلاب و به مطلوبیت رساندن اهداف حزب الله عزیز است.

امروز تقوا لازمه حضور در سیاست است و بی تقوایی سیاسی مورد تنفر مردم است. تقوی، دستیابی به موقعیتی است که انسان بتواند عاطفه و احساس خودش را از فشارهای آشکار و نهان ، رها کند و آگاهانه و تهی از فشارها تصمیم بگیرد. در این صورت ، فشارهای بیرونی بر او چیره نمی گردد و تحت تأثیر خشم ، ترس ، طمع ، ناراحتی ، خوشی و دیگر عواطف تأثیرگذار ، تصمیم نمی گیرد. چنین شخصی، ناتوان و اسیر «عاطفه» و به تعبیر بهتر : اسیر «عاطفه در بند» نیست و از قدرت والایی برخوردار است که می تواند رفتارهای خودش را معیاردار کند. این قبیل افراد ، معمولاً رفتارهای خودشان را بر پایه معیارهای مطلق قرار می دهند؛ معیارهایی که بدون سایه سنگین شرایط تأثیرگذار ، خوب هستند.

باید یاد بگیریم زندگی مردم را فدای عقده گشایی های سیاسی نکنیم.

محمدحسین غریبی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا