آخرین خبرهااستان ها

بازسازی نمای بیرونی سینما آبشار (اولین تماشاخانه گیلان)

اقدام ارزشمند سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت؛

تدبیرشرق/شهرداری رشت با کسب رضایت نامه از مالکان سینما از هفته ی پایانی سال ۹۷ آغاز شد و تا کنون در دست اجرا می باشد. مرمت نمای بیرونی بنا و ایجاد حس نوستالژی برای رشتوندان در فاز اول این پروژه در‌حال اجرا می باشد تا در این روزهای آغازین بهار بتواند حتی برای چند ثانیه عابرین مسیر پیاده راه فرهنگی شهر رشت را حتی برای چند دقیقه در تونل زمان جابجا نماید و خاطرات خوش گذشته اولین محل اجرای تئاتر ارمنی ها، خاطرات همیشه ماندگار اکران اثرهای جاودان سینمای ایران همچون گاو، باشوغریبه ی کوچک، دندان مار، کفش های بابا نوروز، خانه ی دوست کجاست، بای سیکل ران، شاید وقتی دیگر، طعم گیلاس و… را یک بار دیگر زنده نماید.

شایان ذکر است قاب های ماندنی پوستر این اثرها در نمای بیرونی سینما آبشار چشم هر رهگذری را به خود خیره نگه می دارد.
شهر رشت در برهه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار پیش قدم بوده و بسیاری از وقایع و اتفاقاتی که زندگی مدرن را رقم زده‌اند، برای اولین بار در رشت رخ داده است و این اقدام سازمان می‌تواند تاثیر مثبتی در تواتر خاطره سازی های مردم این شهر داشته باشد چون سینما آبشار همانند دیگر سینماها خود خالق خاطره در تاریخ این سرزمین بوده که اکنون بی اکران شده و گویی زیر غبار فراموشی به سر می برد .

هویت گیلان در تئاتر و سینما مستند است و کاش سینما آبشار که خاطره مردمان این سرزمین است ، بار دیگر به تماشاخانه زنده شود.
تماشاخانه گیلان (سینما آبشار) میراث فرهنگی مردمان این سرزمین است و امیدواریم این میراث گرانقدر با پیگیری مسئولان دغدغه مند فرهنگی غبار تاریخ از رخ برگیرد و در جنبشی نو، نسلی تازه از مخاطبان کهن را میزبان شود و علاقمندان به این مرکز فرهنگی در یک حرکت جمعی در کنار مدیران و مسئولان شهری تلاشی دوچندان برای شروع دوباره فعالیت های این مجموعه فاخر نمایند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا