آخرین خبرهاملی

اگر در سال ۹۸ دست روی دست بگذاریم، اوضاع اقتصاد ایران بدتر خواهد شد

جعفرزاده: دخالت‌های مجمع تشخیص ما را نگران کرده است

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس به عملکرد فراکسیون متبوعش در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: فراکسیون مستقلین مجلس بر اساس تحلیل ما از نیاز جامعه ایجاد شد اما مورد بی‌مهری‌های  دو فراکسیون دیگر مجلس قرار گرفت که متاسفانه پذیرای یک جریان فکری جدید نبودند.

او ادامه داد: فراکسیون مستقلین مجلس فارغ از همه این بی‌لطفی‌ها تلاش کرد تا در راستای حل مشکلات مردم و مملکت حرکت کند و بر همین اساس جلسات این فراکسیون، کاری و در جهت حل مشکلات مردم بود.

این نماینده مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در سال ۹۸ تاکید کرد: اگر در سال ۹۸ دست روی دست بگذاریم اقتصاد ایران وضعیت بدتری خواهد داشت، اما اگر  بتوانیم اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه را عملیاتی کنیم ، تغییرات خوب و محسوسی خواهیم داشت.

به گفته جعفرزاده ایمن‌آبادی اصلاح ساختار بودجه شق‌القمر نخواهد کرد اما در این شرایط از بدتر شدن اوضاع جلوگیری می‌کند.

دخالت‌های مجمع تشخیص ما را نگران کرده است

جعفرزاده با اشاره به مطالبات مردم دستورالعمل مهم مجلس در سال ۹۸ را حل مشکلات اقتصادی مردم، رساندن مایحتاج به آنها، جلوگیری از تشدید تهدیدات داخلی و خارجی دانست و اظهار داشت: کاهش ضریب تهدیدات داخلی و خارجی و حل مشکلات کشور و مردم تنها در سایه تعامل و همکاری نزدیک قوای سه گانه میسر خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مجلس در رأس امور است، گفت: هر رأس اموری یک تهدیدهایی دارد و متاسفانه دخالت‌های مجمع تشخیص ما را نگران کرده است. آن طور که باید و شاید کماکان مجلس در رأس امور نیست.

هیچ گزینه‌ای بهتر از علی لاریجانی نمی‌تواند مجلس را اداره کند

جعفرزاده ایمن‌آبادی در خصوص عملکرد علی لاریجانی در سال ۹۷ گفت: رئیس مجلس باید از میان نمایندگان باشد و ضمن احترام به تمامی نمایندگان از میان آن‌ها هیچ گزینه‌ای بهتر از علی لاریجانی نمی‌تواند مجلس را اداره کند.

او در خصوص تعامل رئیس مجلس با فراکسیون‌های سیاسی مجلس گفت: علیرغم اینکه ما را فراکسیون حامی آقای لاریجانی می‌دانند اما ما هیچ جلسه فراکسیونی با ایشان نداشتیم ولی جلسه فردی با آقای لاریجانی داشتیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: هر وقت ما مشکلی داشتیم ایشان حل کردند و در تعامل با ایشان مشکلی نداشتیم.

جعفرزاده گفت: رابطی میان فراکسیون‌های سیاسی با رئیس مجلس به لحاظ ساختاری وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا