آخرین خبرهاملی

مردم ۷۲ ساعت همکاری کنند | وضعیت همه سدهای کشور مطلوب است

جهانگیری پس از جلسه ستاد مدیریت بحران کشور:

تدبیرشرق/اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران کشور در خصوص وقوع سیل در برخی شهرها اظهار داشت: در این جلسه موضوعات به صورت کامل بررسی شد و ما همچون گذشته این‌بار نیز در خصوص برخی استان‌های اصلی از قبیل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس و حتی بوشهر، تهران و کرج این هشدار را به مردم می‌دهیم که مراقب باشند و به تدابیر اخذ شده توجه کنند.

وی گفت: همچنین به تمامی استانداران، فرمانداران و بخشداران ابلاغ شده است که همگی در محل کار خود باشند و حتی همانجا استراحت کنند و تأکید کردیم تمام ارگان‌ها باید تحت امر استانداران باشند.

معاون اول رئیس جمهور از مردم درخواست کرد در این شرایط که ممکن است دامنه بارندگی‌ها وسیع‌تر باشد، کاملاً به نکات ایمنی که به اطلاع آنها رسیده شده و می‌شود گوش دهند و اظهار داشت که اگر مردم ۷۲ ساعت همکاری کنند این مشکلات حل خواهد شد و ما کمترین خسارات را خواهیم داشت.

جهانگیری با بیان اینکه همه مسئولان و نهادهای دولتی در خدمت مردم هستند، گفت: علاوه بر اینها ارگان‌های دیگر نظیر نیروهای مسلح، ارتش و سپاه نیز پس از دستور فرماندهی معظم کل قوا همه امکانات خود را در استان‌ها به صحنه آوردند و همه با محوریت استانداری سعی در کمک‌رسانی به مردم دارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ با همکاری مردم و تلاش مسئولان ان‌شاءالله تا چهارشنبه شب و حتی پنج‌شنبه این وضعیت فروکش خواهد کرد هرچند باید مراقب باشیم که ممکن است بعد از پایان بارندگی نیز با سیل و طغیان رودخانه‌ها مواجه شویم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: موضوع دیگر، بحث آسیب‌شناسی است و ما باید توجه داشته باشیم که در برخی نقاط به طبیعت ظلم‌هایی شده و به مسیر رودخانه‌ها تجاوز شده و همین امر مشکلاتی را که امروز با آن مواجه هستیم به وجود آورده است.

جهانگیری در خصوص پرداخت خسارات به مردم نیز اظهار داشت: دستگاه‌‌های مختلف برای تهیه گزارش خسارات وارده به خانه‌ها و محل کار و درآمد مردم تشکیل شده و ان‌شاءالله دولت در حد وسع خود کمک خواهد کرد و  ما سعی می‌کنیم این موضوع را در بودجه نیز لحاظ کنیم.

معاون اول رئیس جمهور از مردم تهران نیز خواهش کرد در این مدت کوتاه به تذکرات و نکاتی که از سوی پلیس و دیگر دستگاه‌ها اعلام می‌شود توجه کنند.

جهانگیری با تأکید براینکه مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند، اظهار داشت: یکی از این شایعات در خصوص سدهای کشور بود که به گفته وزیر نیرو در جلسه امروز تمامی این سدها در وضعیت مناسب و پایدار و با حجم مطلوب آب ذخیره شده به سر می‌برند.

وی گفت: ما سال گذشته در همین موضوع با مشکل خشکسالی روبه‌رو بودیم اما امروز حجم آب مناسبی پشت سدها ذخیره شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ارتباط اصلی ما برای اطلاع‌رسانی با صداوسیما است، گفت: در خصوص وقوع سیل در شیراز نیز هرچند پیش‌بینی‌ها در سطح کشور شده بود اما در شیراز مسئولین با یک غافلگیری و وضعیت پیش‌بینی نشده روبه‌رو شدند که متأسفانه خساراتی را به بار آورد و موجب از دست رفتن برخی از هموطنان‌مان شد که همین‌جا به خانواده قربانیان تسلیت می‌گویم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا