آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

پیاده‌روی تند بهترین ورزش برای کاهش وزن

پیاده‌روی تند

یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است افرادی که قصد کاهش وزن دارند، در طول هفته حداقل ۵ روز را به انجام ورزش های هوازی همچون دویدن آهسته، پیاده‌روی تند ، طناب زدن و دوچرخه‌سواری اختصاص دهند.

به گزارش تدبیرشرق، ورزش‌های هوازی مناسب‌ترین ورزش برای کاهش وزن به شمار می‌روند. بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن دارند، با توجه به وضعیت فردی و شرایط فیزیکی در طول هفته باید حداقل ۵ روز را به انجام ورزش‌های هوازی اختصاص دهند.

با انجام ورزش‌های هوازی برای رسیدن به هدف، حداقل باید یک ساعت در روز را به تمرین اختصاص داد و بهترین شیوه تقسیم آن به دو ست ۳۰ دقیقه‌ای است چون تأثیر بیشتری بر سوخت و ساز بدن خواهد داشت. البته در ابتدا باید تمرین‌های ورزشی از شدت و مدت کم شروع و به‌تدریج بر شدت و میزان آن افزوده شود.

دویدن آهسته، تند راه رفتن، طناب زدن یا دوچرخه‌سواری جز ورزش‌های هوازی محسوب می‌شوند. بنابراین اگر جزو افراد شاغل و اضافه وزن دار هستید که در طول روز فرصتی برای فعالیت ورزشی ندارید می‌توانید در رفت و آمد به محل کار پیاده‌روی تند داشته باشید یا در صورتی که برایتان امکان دارد از دوچرخه استفاده کنید، در غیر این صورت صبح‌ها قبل از رفتن به کار، ساعتی را به طناب زدن اختصاص دهید.

انجام تمرینات دراز نشست کوتاه جهت تقویت عضلات شکم و کاهش دور شکم نیز موثر است.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا