آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

آیا زمین باغ وحش بیگانه ها به شمار می‌رود؟

زمین باغ وحش بیگانه ها

مدتی قبل دانشمندان علوم فضایی فرضیه‌‌ای مطرح کردند که در آن زمین باغ وحش بیگانه ها در نظر گرفته شده بود. بر اساس این نظریه بیگانه‌ها نه تنها به تماشای ما انسان‌ها در کهکشان راه شیری می‌پردازند بلکه آنها به همین دلیل از ما مراقبت هم می کنند. اخیر تئوریسین‌های معروف علم فیزیک کنار هم طی نشستی در پاریس جمع شدند تا به بررسی کامل این فرضیه بپردازند.

زمین باغ وحش بیگانه ها

به گزارش نشریه فوربس، هدف از برپایی این نشست بررسی پروژه METI (برگرفته از عبارت Messaging Extraterrestrial Intelligence به معنی پیغام رسانی به هوش فرا زمینی) بوده است.

در این نشست، دانشمندان معروف حوزه ‌های مختلف به بررسی فرضیه « زمین باغ وحش بیگانه ها » پرداختند و حتی پیشنهاداتی درباره جلب کردن توجه آنها ارائه کردند.

زمین باغ وحش بیگانه ها

شاید برای برخی سوال باشد که چرا انسان، تا به حال نتوانسته بیگانگان را مشاهده کند. بر اساس این نظریه بیگانگان از فاصله دور در حال مشاهده‌ی رفتار ما هستند و نمی‌خواهند در روند زندگی انسان تغییری ایجاد شود.

علاوه بر این اگر انسان بخواهد حواس مسئولین این باغ وحش را به خود جلب کند، باید گستره زندگانی و آزادی خویش را افزایش دهد. در این صورت بیگانگان نیز واکنش نشان خواهند داد و تکلیف بشر مشخص می‌شود.

زمین باغ وحش بیگانه ها

بر اساس این نظریه، تلاش‌های صورت گرفته توسط انسان برای کشف فضا و سفر به دیگر سیارات، بسیار مفید است چرا که مشاهدات آدمی را بالا می‌برد و ممکن است به سوالات زیادی پاسخ دهد.

سرپرست پروژه METI «داگلاس واکوچ» باور دارد اینکه انسان بتواند توجه بیگانگان را به خود جلب کند، مسئله مهمی است و می‌تواند تمامی سوالات آدمی را درباره‌ی بیگانگان پاسخ گوید. او در این زمینه مثال می‌زند:

«اگر در باغ وحش، ناگهان گورخری به سمت ما بیاید و شروع به غرولند کردن و شیهه کشیدن کند، ما هم عکس العمل نشان خواهیم داد. به همین دلیل است که ما هم اکنون در حال مخابره‌ی سیگنال‌های رادیویی قدرتمندی به ستاره‌های پیرامونمان هستیم تا توجه بیگانگان را جلب کنیم.»

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا