آخرین خبرهااستان ها

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت: توصیه‌های محیط زیستی برای مراسم چهارشنبه‌ سوری

مدیر محیط زیست و توسعه پایدارشهرداری رشت

مدیر محیط زیست و توسعه پایدارشهرداری رشت ضمن اشاره به افزایش آلودگی هوا و شدت صوت طی مراسم چهارشنبه سوری گفت: شهروندان به هیچ عنوان اقدام به سوزاندن مواد پلاستیکی نکنند.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت ضمن اشاره به افزایش آلودگی هوا و شدت صوت طی مراسم چهارشنبه سوری گفت: شهروندان به هیچ عنوان اقدام به سوزاندن مواد پلاستیکی نکنند.

بینا با اشاره به اینکه متاسفانه هر سال با اجرای مراسم چهارشنبه سوری پارامترهای آلاینده هوا افزایش پیدا می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که در برخی موارد افراد نسبت به سوزاندن لاستیک و مواد پلاستیکی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: سوزاندن مواد پلاستیکی علاوه بر افزایش آلاینده‌هایی همچون مونوکسید کربن و دی اکسید نیتروژن سبب افزایش دی اکسین و فوران می‌شود که این گازها بسیار آلاینده و حتی سرطان‌زا هستند.

مدیر محیط زیست شهرداری در ادامه تاکید کرد: از این رو به شهروندان توصیه می‌شود که به هیچ عنوان نسبت سوزاندن مواد پلاستیکی و لاستیک اقدام نکنند.

بینا با اشاره به افزایش آلودگی صوتی در مراسم چهارشنبه سوری تصریح کرد: آلودگی صوتی نه تنها تهدیدی برای سلامت انسان است بلکه پرندگان و سایر حیوانات شهری را نیز اذیت می‌کند آلودگی صوتی چهارشنبه سوری سبب کوچ پرندگان از شهرها می شود. صدای ترقه برای حیوانات آزاردهنده تر است؛ چرا که قوه شنوایی حیواناتی مثل گربه و سگ به مراتب از انسان قوی تر است.

بنابراین ما از شهروندان درخواست می‌کنیم که تا جایی که امکان دارد از مواد محترقه استفاده نکنند و مراسم چهارشنبه آخر سال را شاد و بدون استفاده از مواد خطرناک به پایان برسانند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا