آخرین خبرهااستان هافوری

تشریح اهم اقدامات و برنامه های کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در سال ۹۷

فاطمه شیرزاد
رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت اهم، الزامات و برنامه های این کمیسیون را در سال ۹۷ تشریح کرد.
فاطمه شیرزاد با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن سال نو و آرزوی توفیق روز افزون همراه با سعادت، سلامت و خیر و برکت برای تمامی شهروندان اظهار کرد:
کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت طی سال ۹۷ جلسات متعددی را به منظور بررسی مباحث مختلف شهری در راستای رفع مشکلات شهر و دغدغه های شهروندان برگزار کرده است.
وی با تشریح اقدامات مهم این کمیسیون در سال ۹۷ افزود: ایجاد پارک های محله ای و فضای سبز در سطح رشت موضوع مهمی است که توسط این کمیسیون به شهرداری های مناطق پنج گانه رشت الزام شده و از آن جمله می توان به مباحث مطرح شده پیرامون ایجاد پارک های موضوعی در پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان با هدف توسعه فضای سبز شهری و جذب گردشگر اشاره کرد.
وی با بیان اینکه جانمایی ، تملک و احداث ایستگاه های آتش نشانی در میدان جهاد و دیگر نقاط رشت را از دیگر مباحث مطرح شده در کمیسیون بهداشت شورای رشت بود تصریح کرد: با توجه به حساسیت هایی که پیرامون ارایه خدمات حوزه آتش نشانی در نقاط مختلف رشت به عنوان یک ضرورت در همواره مطرح بوده ، در این راستا جانمایی ،تملک و احداث ایستگاه آتش نشانی در میدان جهاد و خیابان لاهیجان با توجه به نیاز سنجی های صورت گرفته در این کمیسیون الزام شده و ان شاا در سال ۹۸ اجرایی خواهد شد.
شیرزاد ساماندهی و هدایت دستفروشان به بازارچه های خصوصی تحت نظارت و برنامه ریزی برای رونق بازارچه ها توسط شهرداری ، اجرای پروژه تصفیه خانه سراوان، جانمایی و ایجاد بازارچه های هفتگی بر حسب ضرورت را از دیگر موارد بررسی شده در این کمیسیون دانست و بیان کرد: با توجه به مشکلات زیست محیطی و مباحثی که پیرامون زباله های انباشت شده در سراوان مطرح است موضوع احداث تصفیه خانه سراوان در کمیسیون بهداشت شورا بررسی و به شهرداری الزام شد و این پروژه در حال حاضر به لحاظ فیزیکی از پیشرفت مناسبی برخوردار است.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت پیگیری ایجاد بازارچه گیل بانو را از دیگر الزامات این کمیسیون دانست و گفت: راه اندازی این بازارچه بر حسب توجه به ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانواده در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم با تمهیدات انجام شده ضمن ایجاد بازارچه های خوداشتغالی بیشتر مختص بانوان رشت، این اماکن به برندهایی جهت عرضه محصولات و تولیدات این قشر از جامعه تبدیل و با افزایش بازارچه های ویژه بانوان در رشت حمایت بیشتری از زنان سرپرست خانواده انجام شود.
شیرزاد به پاکسازی و لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت اشاره کرد و ادامه داد: به منظور احیا و پاکسازی رودخانه های زرجوب و گوهررود شهرداری رشت در زمان های مشخص نسبت به پاکسازی این دو رودخانه اقدام کرده و این پروژه مهم در سال ۹۷ نیز اجرایی شده است.
وی احداث درمانگاه هموفیلی در رشت را از دیگر موارد مطرح شده در کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت دانست و افزود: بیماران هموفیلی نیز جزو شهروندان این شهر بوده و رفع مشکلات آنان باید مورد توجه باشد و در این راستا با پیگیری های کمیسیون بهداشت شورا احداث درمانگاه هموفیلی در رشت با جدیت پیگیری شد و خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و امیدوارم با اختصاص اعتبار مورد نیاز شاهد بهره برداری از این پروژه مهم پیش از اتمام سال باشیم.
وی طراحی و ساخت المان میادین امام علی و امام حسین(ع) ، تعیین تکلیف وضعیت کمپینگ پارک ملت، شناسایی و رفع مشکل نقاط آبگیر رشت، تاکید به جمع آوری مخازن شکسته زباله از سطح رشت و نصب مخازن ششصد تنی را از دیگر برنامه های کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در سال ۹۷ اعلام و تصریح کرد: با توجه به تقاضای شهروندان و گردشگران ، شهرداری رشت طرح خیابانی را به نام خیابان غذا مطرح نمود و با تاکیدات کمیسیون بهداشت شورای رشت مقرر شد با اجرای این طرح ضمن عرضه انواع غذاهای محلی در این خیابان ، زمینه های اشتغال برای شهروندان فعال در این حوزه فراهم شود.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به تشکیل کمیته حمایت از بیماران خاص در این کمیسیون اشاره کرد و افزود: کمیته حمایت از بیماران خاص به منظور سامان دادن و یکپارچگی کمک های شورای اسلامی و شهرداری در این کمیسیون تشکیل و امیدواریم از این طریق خدمات بهتری به این قشر از جامعه اختصاص پیدا کند.
شیرزاد به حمایت از کودکان مبتلا به سندورم دان تاکید و بیان کرد: کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید بر حمایت از کودکان مبتلا به سندروم دان برنامه ای به منظور برگزاری دیدار ما بین اعضای شورای رشت و این کودکان در روز ۲۱ اسفند تدارک دیده است
وی به تاکیدات انجام شده پیرامون آموزش و فرهنگ سازی پیرامون طرح تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و گفت:
این مهم نیاز مند استمرار آموزش بوده و یقینا با گسترش این فرهنگ بسیاری از معضلات پیرامون حوزه پسماند برطرف می شود.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با تاکید به احداث درمانگاهی برای کارکنان شهرداری رشت، شهروندان بالاخص اقشار آسیب پذیر افزود: بررسی اجرای این پروژه در دستور کار کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت قرار دارد.
شیرزاد افزایش پارک‌های محله ای در سطح رشت با بهره مندی از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی را از دیگر مباحث مورد توجه کمیسیون بهداشت شورای رشت اعلام کرد و گفت: یقینا با جذب سرمایه گذار به منظور مشارکت در پروژه های حوزه سلامت، اقدامات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره افزایش و اصلاح روشنایی در سطح پارکها، معابر و پیاده راه فرهنگی رشت بیان کرد: رفع معایب این چنینی طی جلسات متعدد در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به سازمان های مربوطه گوشزد شده است .
وی به راه اندازی آب نمای موزیکال پارک ملت رشت اشاره کرد و گفت: راه اندازی آب نمای موزیکال پارک ملت رشت از خواسته های بحق شهروندان بوده و به زودی شاهد بهره برداری از فاز اول و دوم این آب نما خواهیم بود.
شیرزاد توجه به رفاه و افزایش خدمات رسانی به شهروندان، ایجاد تسهیلات ویژه برای رانندگان تاکسی، افزایش ناوگان عمومی بالاخص افزایش اتوبوس در محلاتی از جمله حمیدیان و مسکن مهر رشت را از دیگر الزامات کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اعلام و بیان کرد:
زیبا سازی و مرمت ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر، افزایش اتوبوس های دور شهر از جمله مواردی است که بارها در این کمیسیون به آن تاکید شده و از جمله خواسته های بحق شهروندان نیز است.
رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت آسفالت را از جمله وظایف ذاتی شهرداری ها دانست و تصریح کرد:
امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت بیشتر شهرداری از سازمان عمران شاهد رفع مشکلات آسفالت رشت بوده و این دغدغه شهروندان برای همیشه و نحو مطلوب برطرف شود.
شیرزاد به زیبا سازی میادین شهری،ایجاد پارک های موضوعی در رشت تاکید و بیان کرد: این مباحث نیز طی سال ۹۷ همواره در کمیسیون بهداشت شورای رشت به آن تاکید شده و یقینا با ایجاد پارک های موضوعی شاهد افزایش حضور گردشگران در رشت خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تعیین تکلیف پروژه آب خام به منظور صرفه جویی و مدیریت آب و حذف آبیاری دستی نیز از دیگر الزامات این کمیسیون بوده است افزود:
مقوله آب موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه معطوف شده و در صورت عدم توجه به این مهم یقینا به زودی زنگ بحران آب جدی تر به صدا خواهد آمد.
شیرزاد به کمبود سرویس های بهداشتی در رشت اشاره کرد و گفت: این موضوع در چندین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با سازمان های مختلف از جمله سازمان سرمایه گذاری رشت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و امیدوارم با تاکیدات انجام شده به زودی تعیین
تکلیف شود.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با اشاره به حواشی انتخاب شهردار رشت گفت: پس از استعفای مسعود نصرتی، شورای رشت بر اساس وظیفه قانونی خود طی دو مرحله نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کرد اما بنا به دلایلی منتخبین شورا مورد تایید وزارت کشور قرار نگرفته و در نهایت اعضای شورا برای سومین بار با انتخاب حسین علیقلی زاده به عنوان شهردار رشت اقدام کرد و امیدواریم با اعلام نظر قطعی وزارت کشور در این باره به زودی شهر دار رشت بتواند به طور رسمی فعالیت خود را در راستای توسعه شهری و افزایش خدمات رسانی به شهروندان آغاز کرده و شورای اسلامی رشت نیز با افزایش نظارت ها برای عمران و آبادانی رشت تلاش کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا