آخرین خبرهااستان ها

انتقاد رئیس شورا از عدم اختصاص بودجه در طرح استقبال از بهار/ موافقت با اعطا قبر به مشاهیر،هنرمندان و مفاخر شهر رشت

جلسه 86 شورای شهر رشت؛

تدبیرشرق/رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در هشتاد و پنجمین جلسه این شورا در ساختمان شورای رشت واقع در خیابان سعدی با گرامیداشت روز شهدا اظهار کرد: امنیت و آرامش کشور مرهون خون شهدا است و باید قدردان این نعمت باشیم.

سید امیرحسین علوی با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز افزود: رشت همه‌ساله جزو مقاصد گردشگری مسافران در این ایام بوده و ستاد استقبال از بهار شهرداری رشت بیش از یک ماه با این مضمون تشکیل‌شده است.

وی با انتقاد از عدم اختصاص اعتبار لازم به دو سازمان سیما و منظر و فرهنگی و ورزشی شهرداری به‌منظور فضاسازی مناسب در طرح استقبال از بهار گفت: با توجه به اینکه این دو سازمان متولی این امر در شهر محسوب می‌شوند انتظار داریم اعتبارات لازم اختصاص پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اجرای لکه‌گیری‌های آسفالت سطح رشت تصریح کرد: باید در ایام نوروز به‌گونه‌ای اقدام شود تا خاطره‌ای به‌یادماندنی از ایام نوروز در رشت در ذهن شهروندان و گردشگران باقی‌مانده و با این هدف انتظار داریم رفع لکه‌گیری‌های سطح آسفالت رشت با سرعت بیشتری انجام شود.

وی به کاهش بودجه شورای رشت در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت به‌طور انقباضی بسته‌شده یقیناً این اقدام درباره بودجه شورای رشت نیز در نظر گرفته‌شده و ازاین‌رو برای بودجه سال ۹۸ شورا مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان پیشنهاد داده می‌شود.

اعضای شورای رشت با بودجه سال ۹۸ شورای رشت به مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان موافقت شد.

محمدحسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه حق کارگران شهرداری رشت نباید تضییع شود اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از شرکت‌های پیمانکاری دریافتی‌های پایان سال کارگران شرکتی شهرداری رشت را کاهش داده و بنده به این مسئله به‌شدت انتقاد دارم.

عضو دیگر شورای رشت نیز با اشاره به لایحه‌ای پیرامون افزایش کمک بلاعوض به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: در دوران فعالیت شورای دوم و سوم رشت، اعضای شورا نسبت به پرداخت کمک به‌منظور خرید دستگاه‌های دیالیز جدید اقدام می‌کردند و با توجه به دغدغه‌های بیماران این حوزه امیدواریم مساعدت لازم دراین‌باره صورت بگیرد.

اعضای شورای رشت با افزایش سقف پرداخت کمک بلاعوض به انجمن حمایت از بیماران کلیوی به مبلغ بیست میلیون تومان به مدت دو سال موافقت کردند.

 

با پیشنهاد فرهام زاهد؛
با اعطا قبر به مشاهیر،هنرمندان و مفاخر شهر رشت موافقت شد
در جلسه صبح چهارشنبه صحن علنی شورای شهر رشت طرح« اعطای قبر به مشاهیر،مفاخر و هنرمندان شهر رشت » با موافقت اکثریت اعضا برای بررسی بیشتر به کمسیون های بهداشت، فرهنگی و بودجه ارسال گردید. این طرح از سوی فرهام زاهد در صحن شورای شهر رشت ارائه شد و با دو فوریت جهت بررسی به تصویب رسید.
در این طر ح آمده ؛« هنرمندان ما انسان های بسیار متواضع و قانعی هستند که با وجود سختی ها و مشکلات شان بی نیازی را در شخصیت و رفتار آنها می یابید. پس رسالت اصلی ماست که به عنوان خادمان این قشر از جامعه به عنوان نمایندگان مردم این شهر تلاش در جلب رضایت هنرمندان داشته باشیم .هنرمندانی که شایسته ی بهترین ها هستند و اگر توان و لیاقت در بازگشایی گره ای از زندگی شان نداریم ، جهت تکریم جایگاه و مقام شان، پس از مرگ گره ای از مشکلات بستگان شان بگشاییم و کوچک ترین یادگار جاودانه و ماندگاری که می توانیم برای این قشر والای جامعه بر جای بگذاریم این است که آنان را در سرزمین مادری شان به خاک بسپاریم.”
در ساز و کار این طرح پیشنهاد یک بانک اطلاعاتی از مشاهیر،مفاخر ، هنرمندان و همچنین نصب کیوسک هوشمند در سازمان آرامستان جهت سهولت در دسترسی به قطعات و اطلاعات مربوط به هنرمندان لحاظ شده است.
در جامعه هدف و تاثیرات احتمالی این طرح بیان شده ؛”هویت هر انسان بر سرزمین مادری اش استوار است، همه ی ما در آب و خاکی زندگی می کنیم که فرهنگ و هنر اهمیت ویژه ای در زندگی روزمره مان دارد حضور و خاطرات بزرگان این شهر بخشی از تاریخ و ذهن مان را درگیر کرده است. ، هنرمند کسی است که فرهنگ، تاریخ و به طور کلی یک ملت برای ابراز هویت خویش به او اشاره می کند. و زمانی که هنرمندی را از دست می دهیم گویی بخشی از تاریخ از اکنون مان جدا شده ، جغرافیای رشت با توصیف مفاخر و هنرمندانش معنا بخش می شود. وظیفه اصلی ما در گام اول به عنوان شهروندان این شهر و در گام بعدی به عنوان نمایندگان مردم تکریم هنرمندان در زمان حیات و زنده نگه داشتن نام و جاری نمودن یاد شان در شریان زندگی مردم و نسل آینده است و ما به دنبال آن هستیم که یک یادگار جاودانه از خود برجای گذاریم و امید داریم آیندگان از ما به نیکی یاد کنند .»
این طرح با اشاره به ضعف های قطعه هنرمندان و تغییر محیط آن مکان، سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت الزام به مشارکت در تغییر فضای قظعه هنرمندان کرد.
این طرح قرار است با مشارکت و همکاری اداره کل ارشاد اسلامی گیلان و شهرستان رشت، سازمان آرامستان های شهرداری رشت ،سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت، و حانه فرهنگ گیلان اجرایی می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا