آخرین خبرهااستان ها

گام برداشتن در مسیر آرمان‌های شهدا مورد انتظار جدی جامعه است

استاندار گیلان در دیدار با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان؛

تدبیرشرق/دکتر مصطفی سالاری صبح امروز همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا در دیدار با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مسئولیتی سنگین دانست و افزود: خدمت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را تقدیم انقلاب و کشور کردند از اهمیت خاصی برخوردار است و آداب خاصی را می‌طلبد.

وی تلاش در مسیر خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا را جزئی از وظایف مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: دیدار با خانواده‌های شهدا صرفاً محدود به برخی افراد مشهور نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خانواده‌های شهدا نباید درجه بندی شوند گفت: جایگاه شهیدان نزد خداوند بسیار بالاست و رتبه‌بندی آنان زیبنده مقام رفیع آنان نیست.

وی با تأکید بر اینکه در کنار سرکشی از جانبازان باید با رزمندگان نیز دیدار کرد گفت: اگرچه برخی رزمندگان  به درجه جانبازی یا شهادت نائل نشدند اما تلاش‌های خالصانه آنان نباید نادیده گرفته شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص ساماندهی گلزار شهدا باید نصب‌العین قرار گیرد افزود: وظیفه بنیاد شهید اقدامات عمرانی نیست بلکه اصل کار آنان رسیدگی به امور مرتبط با خانواده شهدا و ایثارگران است.

وی بر ضرورت اعمال سلیقه توسط خانواده‌های شهدا در ساماندهی گلزارهای شهدا تأکید و تصریح کرد: شهدا به هیچ وجه به دنبال تشریفات نبودند و در این میان وجود سادگی در قبور آن عزیزان مورد انتظار است.

دکتر سالاری با بیان اینکه باید به دنبال تحقق انتظارات شهدا از مسئولان باشیم افزود: رسیدگی به محرومان و نیازمندان دیدگاه اصلی شهدا بوده است و باید در این مسیر با قوت گام برداریم.

وی با تأکید مجدد بر لزوم جوانگرایی و استفاده از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی گفت: با توجه به وظایف فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در سطوح مدیریتی با هیچ محدودیتی مواجه نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: تعیین سقف برای هر یک از مراکز ارائه خدمات به جامعه ایثارگران زیبنده این قشر گران‌سنگ نیست بلکه باید با جلوگیری از تجویزهای غیر ضروری و کنترل تعرفه‌های پزشکان در بهبود خدمت‌رسانی به آنان گام برداریم.

در این جلسه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان به مشارکت ۴۷ درصدی دستگاه‌های اجرایی در دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: اعزام ۱۲۰ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران گیلان به مشهد مقدس همزمان با افتتاح راه آهن قزوین-رشت یکی از اقدامات تحسین برانگیز دولت تدبیر و امید بوده است که مورد تقدیر خانواده‌های شهدا قرار گرفت.

عبداله پاکاری رسیدگی به موضوعات درمان و اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران را ۲ اولویت اصلی بنیاد شهید و امورایثارگران عنوان کرد و افزود: به منظور رفاه حال جامعه هدف این مجموعه، ۲۰ خدمت از طریق سامانه‌های الکترونیکی ارائه می‌شود و بسترهای این بخش در حال تقویت است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا