آخرین خبرهااستان ها

مشاور امور بانوان شهرداری رشت خبر داد: تشکیل ستاد عفاف و حجاب با اجرای دستورالعمل آن همزمان با آغاز سال نو

امور بانوان شهرداری رشت

ظهر امروز طی نشستی به همت امور بانوان شهرداری رشت از تعدادی از بانوان مجموعه مدیریت شهری در عرصه هایی چون برگزیدگان مسابقه گنجینه فاطمیه، بانوان خیر و بانوان هم نام و لقب حضرت فاطمه (س) تقدیر شد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، کبری مرادی در این نشست ضمن بر شمردن صفات والای دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا(س) بیان داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده توسط امور بانوان و امور رفاه شهرداری رشت مقرر شد همزمان با ولادت بانوی دو عالم و روز زن در مراسمی از همکارانی که نام کوچک آنان یکی از اسامی و القاب این حضرت است، با اهداء هدایایی تقدیر شود.

مشاور امور بانوان شهرداری رشت تصریح کرد: از سال ۸۴ در راستای ترویج فرهنگ نشر القاب و اسامی امامان و معصومین و همچنین برای ارج نهادن به مقام شامخ مادر و روز زن هر ساله از بانوانی که هم نام و یا القابی از فاطمه (س) را دارند با اهداء هدایایی تقدیر می گردد.

وی افزود: همچنین به مناسبت چله انقلاب مسابقه ای به نام گنجینه فاطمیه برگزار شد که ازحدود ۱۵۰ تن شرکت کننده در این مسابقه حدود ۷۹ تن به پرسش ها پاسخ درست دادند که امروز به قید قرعه به ۴۰ تن هدایای نقدی اهداء می شود.

کبری مرادی با تاکید بر اینکه فاطمه (س) نه تنها به عنوان یک زن بلکه به عنوان یک الگو برای مردم جهان اعم از مرد و زن شناخته می شوند، گفت: حضرت زهرا (س) به لحاظ خلقت یک زن محسوب می شود. خلقت او خلقت یک زن است اما الگو برای همه مردمان است.

مشاور شهردار درامور بانوان تصریح کرد: وقتی اسلام آمد در واقع زن در جامعه شبه جزیره، هیچ جایگاه انسانی نداشت، از یک طرف دختر را زنده به گور می کردند و از طرف دیگر اگر زنی هم زنده می ماند برایش ارزشی قائل نبودند و زن در جزیره العرب به مثابه کالا بود.

وی افزود: در این شرایط که دختر جزء فرزند محسوب نمی شد، خداوند به پیامبرش فرزند دختر اعطا کرد و بعد فرمود که این دختر کوثر است. کوثر یعنی خیر کثیر. اینکه این خیر کثیر چیست بسیاری از مفسران اختلاف دیدگاه دارند ولی تقریباً در یک چیز اشتراک دارند و آن هم بحث کثرت و زیاد شدن ذریه پیامبر (ص) از طرف حضرت زهرا (س) است.

مرادی در ادامه ضمن قدردانی از یک سال تلاش بانوان شهرداری یاد آور شد: بانوان شهرداری رشت درعرصه های گوناگونی چون عفاف و حجاب، تکریم ارباب رجوع و… برنامه ها و فعالیت های متعددی دارند، در عید سال ۹۷ بانوان شهرداری رشت در راستای جشن به منظور آزاد سازی زنان زندایی با جرائم نقدی غیر عمد؛ بانوان خیر شهرداری رشت با کمک های نقدی، استقبال بسیار خوبی نمودند.

  

مشاور امور بانوان شهرداری رشت از تشکیل ستاد عفاف و حجاب با اجرای دستورالعمل های آن در شهرداری رشت همزمان با آغاز سال ۹۸ خبر داد و گفت: متاسفانه امروز دشمن با رخنه در خانواده و با ترویج فرهنگ بدحجابی در بین بانوان ما سعی در تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند، بنابراین با توجه به اثبات جایگاه زن در فرهنگ ایران اسلامی، شایسته است تا بانوان ایران اسلامی به خصوص همکاران ارجمندم در شهرداری رشت با بهره مندی از یک وحدت رویه و با استفاده از توانمندی های خود دو شادوش مردان ایران اسلامی در جنگ اقتصادی بر دشمنان فائق آیند.

در شهرداری رشت ۳۲۰ بانو اشتغال به کار دارند.

 
 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا