آخرین خبرهااستان ها

علیرضا کامران راد، مدیر منطقه دو شهرداری رشت: ایجاد فرصت مطلوب جهت سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز

علی رضا کامران راد

علیرضا کامران راد مدیر منطقه دو شهرداری رشت از ایجاد فرصت مطلوب جهت سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز با ابلاغ اصلاحیه طرح تفصیلی منطقه دو خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، علی رضا کامران راد مدیر منطقه دو شهرداری رشت اعلام کرد: اصلاحات و ویژگی های جدید طرح تفصیلی مصوب شهر رشت به جهت اطلاع رسانی و همچنین به عنوان طرحی مبنی بر دعوت از سرمایه گذاران و پیمانکاران محترم میباشد.

 

وی همچنین مطرح نمود که شهر رشت دارای ۳ پهنه اصلی مشتمل بر پهنه های سکونت، مختلط و فعالیت بوده لذا پهنه سکونت پهنه با کاربری مسکونی شهر محسوب گردیده که دارای بیشترین مساحت در سطح شهر میباشد. ضمناً پهنه های مختلط با کاربری های مشترک تجاری مسکونی و پهنه فعالیت صرفاً به منظور استفاده و احداث کاربری تجاری منظور گردیده است.

وی در ادامه افزود در طرح اولیه و برای ساخت و ساز در هر یک از پهنه ها میبایست حد نصاب مربوط به همان پهنه رعایت می شد تا مالکین محترم می توانستند از ضوابط آن پهنه بهره مند گردند لیکن در اصلاحات صورت پذیرفته حد نصاب برای پهنه مسکونی به میزان ۱۰۰ مترمربع و برای پهنه های مختلط و فعالیت به مقدار ۱۵۰ مترمربع در نظر گرفته شده که با توجه به ریز دانگی اکثر پلاک های شهر رشت و بالاخص منطقه دو شهرداری، تاثیر بسزائی در نوع درخواست های پروانه خواهد داشت. به عنوان مثال در طرح اولیه برای پهنه سکونت R۱۲۱ ، میبایست حتماً حد نصاب قطعه ۱۵۰ مترمربع باشد که بتوان از ضوابط پهنه فوق یعنی ۳ طبقه روی پیلوت استفاده نمود، اما در اصلاحات صورت پذیرفته در صورت داشتن زمین حتی ۱۰۱ مترمربع نیز در پهنه R۱۲۱ و کوچه ۸ متر به بالا میتوان از ضوابط همان پهنه یعنی ۳ طبقه روی پیلوت استفاده نمود. همچنین از اتفاقات بسیار خوب دیگر اهدای یک طبقه مازاد و تشویقی به جهت دارا بودن ۲ برابر مساحت حد نصاب قطعه میباشد. به عنوان مثال در پهنه سکونت R۱۲۱ که حد نصاب قطعه ۱۵۰ مترمربع بوده در صورت داشتن مساحت قطعه در پهنه مزبور به میزان ۳۰۰ مترمربع میتوان یک طبقه تشویقی مازاد بر طبقات مصوب احداث نمود.

کامران راد در ادامه افزود: مجاز بودن احداث زیر زمین و پیلوت در کلیه پهنه های طرح تفصیلی از دیگر موارد اصلاحی طرح بوده که در فاز اولیه طرح مصوب لحاظ نگردیده بود.

همچنین وی خاطر نشان ساخت یکی دیگر از اصلاحات عمده و مهم در ساختار طرح، افزایش سطح اشغال و تراکم نسبت به طرح اولیه بوده که در جلوگیری از تخلفات بعدی که معمولا شاهد آن بودیم سهم بسزایی خواهد داشت. ضمناً وی تاکید کرد که میزان عقب نشینی و کسر آن از اسناد مالکیت در هنگام صدور پروانه ساختمانی که تا قبل از این امتیاز خاصی را برای مالکین محترم متصور نبود، لیکن در اصلاحات جدید طرح تفصیلی مصوب، این مقدار عقب نشینی حداکثر تا ۱۰% به سطح اشغال و تراکم مصوب می افزاید و با توجه به این موضوع و با توجه به این که سطح اشغال و تراکم اولیه نیز دارای افزایش بوده ، لذا با افزودن سطح اشغال و تراکم ناشی از عقب نشینی، افزایش چشمگیری در این مقوله را شاهد خواهیم بود.

وی در خاتمه افزود از دیگر تشویقی های اصلاح شده، تشویقی ناشی از تجمیع پلاک ها و تشویقی همسان سازی بوده که حداکثر تا ۲ طبقه مازاد بر پهنه مصوب را میتواند شامل شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا