آخرین خبرهاعلم و تکنولوژیفوری

میکروربات‌های جراحی به‌زودی تبدیل به واقعیت می‌شوند

میکروربات

بیل گیتس با کمک ۱۰ میلیون دلاری خود قصد دارد ربات‌های کوچک برای جراحی توسعه دهد.

به گزارش تدبیرشرق، این میکروربات از طریق یک برش کوچک داخل بدن فرد قرارگرفته و از طریق واقعیت مجازی در هرجایی از بدن توسط جراح هدایت و مدیریت می‌شود. قرار است از این میکروربات در جراحی‌های تهاجمی استفاده شود.{لینک} {لینک} {لینک}

درواقع با یک فناوری ابتکاری با استفاده از ربات‌های ریز و در ترکیب با واقعیت مجازی روبرو هستیم که متخصص می‌تواند از آن برای یک جراحی تهاجمی استفاده کند.

در این پروژه یک «انسان‌نما» با دودست و یک سر تعریف‌شده که دستان توسط جراح هدایت می‌شوند و با حرکت دستان جراح، دستان رباتیک نیز همان حرکت را تقلید می‌کنند. «سر» در اینجا در نقش چشم جراح، ایفای نقش می‌کند تا بتواند داخل بدن بیمار را ببیند. این عملیات می‌تواند از صدها مایل دورتر هم انجام شود، به این شرط که اینترنت پرسرعتی وجود داشته باشد.

ایده اصلی این است که جراح احساس کند به‌قدری کوچک‌شده که قادر به سفر درون بدن بیمار است. با این فناوری هم می‌توان هزینه‌های جراحی را کاهش داد و هم می‌توان از راه دور و بدون در نظر گرفتن مکان جراح، عمل را با موفقیت انجام داد.

آدام ساچز یکی از مدیران پروژه می‌گوید هدف کوچک‌تر ساختن ربات برای رفتن داخل شکم بیمار است تا نیاز به برش بدن نداشته باشیم.

تشکیلات Vicarious Surgical یک کمپانی مستقر در ماساچوست است که بیل گیتس روی آن سرمایه‌گذاری کرده و به‌عنوان اسپانسر هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و به همین خاطر رویای جراحان میکرورباتیک را به گام به واقعیت نزدیک‌تر کرده است.

در حال حاضر نمونه‌هایی از ربات‌های جراح به قیمت ۲ میلیون دلار وجود دارند که بسیار گران بوده و هدف کمپانی مذکور ساخت میکروربات ارزان‌قیمت برای جراحی است تا در دسترس همه بیمارستان‌های بزرگ و کوچک قرار گیرد.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا