آخرین خبرهااستان هااسلایدر

اقدامات انجام نشده بسیاری در حوزه جوانان و بانوان وجود دارد

استاندار گیلان :

تدبیرشرق/دکتر مصطفی سالاری امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان که با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات علی اصغر جمشید نژاد طی مدت مسئولیتش در گیلان و معرفی ارسلان زارع به عنوان معاون جدید سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: تعامل با احزاب و گروه ها از خصایص ویژه وی است و امیدوارم این روحیه در تقویت فضای همکاری و تعامل استان موثر باشند.

 استاندار گیلان با تشکر از زحمات جمشیدنژاد در مدت انتصابش در گیلان افزود : وی مردی باتجربه و کارآزموده است که امیدوارم از تجارب وی در زمینه های مختلف بهره گرفته سود.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اهمیت خانواده و بانوان و تقش آفرینی آنان در جامعه گفت: اقدامات انجام نشده بسیاری در این حوزه وجود دارد که امیدواریم با عنایت معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده  به نقطه مطلوب برسد.

استاندار گیلان با اشاره به توانمندی بانوان در حوزه های مختلف افزود: بانوان دارای توانمندی و شایستگی های بسیاری هستند که باید از آن در سطوح مختلف جامعه بهره گرفته شود.

وی با اشاره به افزایش سهم مدیریتی بانوان در سطوح استانی و شهرستانی گیلان تاکید کرد: در ابتدای ورودم به گیلان طی ابلاغیه ایی دستور بهره گیری از ظرفیت زنان در سطوح مدیریتی به دستگاه های اجرایی استان صادر نمودم که بخش قابل توجهی از این هدف گذاری محقق شد.

 سالاری با تاکید بر رعایت نسبت بهره گیری از بانوان به مدیران دستگاه های اجرایی تصریح کرد: مدیرانی که تاکنون این ابلاغیه را اجرایی نکردند باید با ذکر دلیل به استانداری اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه با تشریح وضعیت گیلان در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: در برخی از حوزه های اجتماعی چون طلاق دچار آسیب جدی بوده و وضعیت مطلوبی نداریم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه متاسفانه جز ۱۰ استان اول کشور در زمینه طلاق هستیم ابراز امیدواری کرد: گام هایی جدی در حوزه آسیب های اجتماعی با محوریت خانواده برداشته شود.

وی با اشاره به مسئله اشتغال با بیان اینکه بانوان گیلانی از دیرباز در اقتصاد استان نقش جدی داشته و دارند اظهار داشت: باید زمینه مشارکت بیشتر بانوان در حوزه اشتغال با توجه با تحولات موجود فراهم شود.

 سالاری از کاهش نقش آفرینی بانوان در بخش کشاورزی به دلیل مکانیزه شدن آن خبر داد و تاکید کرد: بهره گیری از توانمندی بانوان در حوزه های مختلف مستلزم برنامه ریزی مناسب است.

استاندار گیلان با اشاره به شیوه نامه ها و ابلاغیه های مختلف در راستای توسعه استان گفت: گام اول ساز و کار نظارت مردم بر دولت در استان  طی بخشنامه ای که هفته آینده ابلاغ می شود.

وی به صدور ابلاغیه تشریفات زدایی و حضور هفتگی فرمانداران  در شهرستان ها اشاره کرد و اظهار داشت: روند اجرای این ابلاغیه ها به طور منظم توسط ستاد هماهنگی و پیگیری های ویژه بر امور مورد بررسی قرار می گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا