آخرین خبرهااستان هااسلایدریادداشت

بی انصافی نشود؛ “ترمز” اتوبوس کشیده شد

بررسی عملكرد استانداران غيربومی استان گيلان؛

یادداشت- محمدابراهیم جعفرى/ 

عادت دیرینه ما همیشه بر این محور استوار بوده که از عملکرد مدیران “انتقاد” کنیم و کمتر دیده شده است که به شکل منطقی از عملکردشان دفاع حداقل به میان آوریم.

بررسی عملکرد استانداران غیربومی استان گیلان در سه دهه ی گذشته نشان میدهد که برخی از آنان حتی با ٢ “اتوبوس” پر از مدیران غیربومی به گیلان آمدند و در آن روزها هیچ اعتراضی نشد.
مهندس طاهایی عزیز و بزرگوار این مرد اخلاق و ادب وقتی در کسوت استاندار وارد گیلان شدند حداقل به تعداد ٢ اتوبوس “مدیر” از مازندران آوردند اتوبوس هایی که در آن حدود ٢ معاون استاندار ۵ مدیرکل ستادی استانداری و حدود ٩ مدیرکل ادارات و کارکنان متعددی از مازندران در گیلان حضور پیدا کردند.
آقای سعادتی استاندار مازندرانی و غیربومی فراتر از اتوبوس به اندازه چند واگن قطار را می توان گفت از مشاور و مباشر و معاون و مدیرکل به گیلان آوردند.
و دیگر استاندارها که اغلب نیروهای خودی را از استان خود یا از افراد غیربومی بکار می گماردند.

🔰در ابتدای شروع به کار دکتر سالاری حتی یک نفر از بوشهر به گیلان نیاوردند و از افراد بومی استفاده کردند حتی در برخی سطوح مدیریتی “ستادی” استانداری در بعضی پست های سازمانی “بومی ها” را جایگزین غیربومی ها کرد. تنها گزینه ای که از خارج از استان آوردند “معاون سیاسی امنیتی استانداری” بود که انهم از “بوشهر” نبود و سرانجام قانون منع بکارگیری بازنشستگان شاملش شد و استان را ترک کرد.
بنابراین بی انصافی نشود، فقط یک نفر از بوشهر راهی گیلان شده است و آن هم معاون سیاسی جدید است، بنابراین تنها استاندار غیربومی گیلان که دستور دادند و “ترمز” اتوبوس کشیده شده است دکتر سالاری است.
وقتی که آقای مهندس صوفی استاندار بوشهر بود حداقل نصف یک اتوبوس از مدیران گیلانی و غیرگیلانی را به بوشهر بردند.
🔰به هر تقدیر جنگ روانی که برخی بر آن دامن میزنند تا مانع ایحاد تغییرات شوند نه تنها کوچکترین انطباقی با اصول مدیریت نداشته که با منافع ملی نیز همخوانی و سنخیتی ندارد.
اگر آقای سالاری هنوز دست به تغییرات چشمگیر و عمده در سطوح مدیریتی نبرده دلیلش این است که میخواهد بر اساس مولفه ها و گزاره های اخلاقی عمل کند.

در هر صورت انتظار مردم گیلان از استاندار محترم این است که وضعیت استان بر مدار پیشرفت، بهبود و توسعه شاخصه های راهبردی قرار گیرد ولی تحقق این مهم جز با “همدلی و همگامی” میسر نمی شود.

اینک ما گیلانیان، با فرهنگ غنی آغشته از “ادب” و متانت و میهمان نوازی باید به “معاون بوشهری” استانداری خیرمقدم بگوئیم و برایشان آرزوی موفقیت نمائیم.
پیوند دو انقلابی تاریخ جنوب و شمال کشورمان رئیسعلی دلواری و میرزاکوچک خان فراتر از بحث های بومی و غیربومی است.

/جارستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا